Sidan 25 av 27 FörstaFörsta ... 152324252627 SistaSista
Resultat 241 till 250 av 270

Ämne: Om borgarna vinner

  1. #241
    Citat Ursprungligen postat av eviln
    Citat Ursprungligen postat av karl48
    De verkar som du behöver hjälp(Leatherface ) de finns bara borgare på de här forumet men det är klart som Reinfelt har charma så man det inte. Okey en del kan man hjärntvätta hur lätt som helst. Men vi vinner iallafall så de så.
    Läser du ens igenom skiten du skriver?
    Eller är du så där usel på Svenska?
    Mina föräldar är föda i Sverige och deras och deras och deras och deras och deras och jag vet vad jag snackar om så du ska ligga lite lågt jag läser faktiskt genom allting innan jag svarar
    så ta det lungt det här ett forum och vi kan väl diskutera saker innan man anfaller nån
    men du verkar ha problem med samhället så kontakta Reinfelt han hjäper dig

  2. #242
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rojac
    Vadå ni vill sänka? Vem har sagt det?
    Jag vill helt ta bort alla skatter , mångdubbla alla bidrag , se till att alla köer försvinner till sjukhusen så folk kan få komma dit (många är i behov av det) m.m.
    Som det är idag kan vi ju inte ha det ! Allt är ju förstört av regeringarna som varit under det senaste halvseklet.
    Man behöver ju inte titta i plånboken för att inse att det är för mycket månad kvar i slutet av löningen ! :roll:
    moderaterna vill det... ta och lär er allt som era vänner vill göra så får ni se att det blir inte så jävla bra med en moderat regering... och jag har aldrig sagt att allting är perfekt idag men jag vill absolut inte ha det sämre än nu...

    privatiseringar kommer bara leda till att rika har råd till vård och klyftan kommer bara öka ännu mera och det blir absolut inte bätter än idag... lägg sen till att ni alla pengar ni tar från vården med era massiva skattesänkningar...

    om ni vill at jag ska flytta så kan ni väl borga för mig då så jag får en lägenhet för jag får det inte med mina skulder dessutom så finns det inga lägenheter heller men det tänker ju inte ni på... dessutom va gör ni om alla norrläningar flyttar dit och tar era lägenheter och jobb? sen så handlar inte det här bara om mig... det finns många som är bundna här och kan inte flytta hursomhelst... jag vill flytta men jag lyckas inte med det heller så jag blir fast där jag är nu...

    sen alla vet ju hur ni förstörde allt i början av 90 talet... klart det har varit många tuffa år efter det så det kan ni tacka era vänner för dom åren...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #243
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    "moderaterna vill det... ta och lär er allt som era vänner vill göra så får ni se att det blir inte så jävla bra med en moderat regering... och jag har aldrig sagt att allting är perfekt idag men jag vill absolut inte ha det sämre än nu..."

    Kan du visa var någon har skrivit att dom vill ha en moderat regering?
    Jag kan inte hitta det!
    Men jag kan hitta inlägg som säger att dom inte vill ha en komunistisk regering....

  4. #244
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    sen alla vet ju hur ni förstörde allt i början av 90 talet... klart det har varit många tuffa år efter det så det kan ni tacka era vänner för dom åren...
    Din pajas, de tuffa åren började redan innan med byggbubblans krash och det var enbart tack var de extrema besparningspaketen som drevs av dåvarande borgerliga regering (eftersom sossarna ängat sig åt inlån för att finansiera den fiktiva fälfärden under de senaste 12 åren) som räddade det lilla vi har kvar nu.
    Hade inte det blivit regeriongsbyte så hade vi fått löner i närhet av Nigera, med alla statliga monopol så borde nuvarande korruptionsnivå ligga i närheten av Nigera...

    Men som sagt, i stor sett ALLA dina inlägg i forumet genomsyras av FEL så ingen borde ta någon notis om vad du säger.

    Skaffa dig ett jobb och sluta gnäll på att du inte har det bra nog.
    (Buuhuuu, det finns inga jobb! Snyft, mina bidrag blir sänkta. Har ni hört den låten förr?)

  5. #245
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    är det nåns inlägg som har fel och inte ska lyssna på så är det väl er borgare... speciellt moderaterna... du vet mycket väl hur dom förstörde under dom åren... borde du åtminstone veta om du var gammal nog då men du sprang väl säkert i blöjorna då :lol: och till er alla som tycker fildelning ska vara fri så vänta er inget bättre med moderaterna vid makten för är är det nån som kysser bush äckliga röv så är det moderaterna och vill dra in bidrag till fattiga länder och istället skicka soldater att hjälpa bush i sin terrorism i världen...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #246
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    är det nåns inlägg som har fel och inte ska lyssna på så är det väl er borgare... speciellt moderaterna... du vet mycket väl hur dom förstörde under dom åren... borde du åtminstone veta om du var gammal nog då men du sprang väl säkert i blöjorna då :lol: och till er alla som tycker fildelning ska vara fri så vänta er inget bättre med moderaterna vid makten för är är det nån som kysser bush äckliga röv så är det moderaterna och vill dra in bidrag till fattiga länder och istället skicka soldater att hjälpa bush i sin terrorism i världen...
    Så va rvi där igen... alla som inte tycker som dej är barnungar med blöjor mm. som inte varit med om vad som hänt tidigare. Men det kanske är sånt man tar till när man har brist på riktiga argument.
    Själv skulle jag aldrig nerlåta mej till liknande påhopp på dej trots att jag med säkerhet är betydligt äldre än dej.
    För mej får du gärna ha din tro ditt samhälle för mej men jag tycker det är fel att försöka parcka på andra det.
    Det är lite som någon sa när en religös sekt hade knackat på dörren, " ska jag bli religös ska jag ble det av egen kraft å de ska inta va nått som någon prackar på mej "

  7. #247
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    visst kan jag väl ha fel också ibland som alla andra men att påstå att jag har fel i allt som han gör är inte sant iaf... dom som inte vet så mycket om politiken brukar tycka moderaterna är så bra men är man någorlunda insatt så vet man vem som drabbas och vad dom har för baktankar... men yngre brukar inte fatta det dom flesta äldre som inte är rik brukar förstå bättre iaf... och väldigt fult av borgarna att mygla med siffror för att få det att se värre ut än det är...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  8. #248
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    visst kan jag väl ha fel också ibland som alla andra men att påstå att jag har fel i allt som han gör är inte sant iaf... dom som inte vet så mycket om politiken brukar tycka moderaterna är så bra men är man någorlunda insatt så vet man vem som drabbas och vad dom har för baktankar... men yngre brukar inte fatta det dom flesta äldre som inte är rik brukar förstå bättre iaf... och väldigt fult av borgarna att mygla med siffror för att få det att se värre ut än det är...
    Det sista är du blind om du påstår att dom borgliga sysslar med ensmma. Det myglas med siffror precis lika mycket i alla partier! Även hos VP. Jag känner mej ganska insatt i vad som händer och sker efter att ha varit politiskt aktiv i över 20 år, även om det nu är ett bra tag sedan.

  9. #249
    Min gode herr Leatherface. Släng ut chateau garagen nu och skaffa dig ett jobb... ja just det. Du sa att du inte kunde flytta p g a en massa undanflykter... Hmmm, skyll dem på farbror Göran, Gudrun m fl. Det är de som gjort dig immobil i så fall, för inte fasiken är det farbror Bildt. Men egentligen är jag lite förvånad. Du som bor ute i tassemarkerna borde vara van vid att pendla. Så skaffa dig en lägenhet en liten bit från ditt jobb och pendla. Jag kan aldrig tänka mig att du någonsin får pendla lika långt till jobbet här i Skåne eller för den delen i södra Götaland, om du så bodde i andra ändan, som du får pendla till systemet där du bor nu. Sorry, grabben. Det är inte bara du som inte får det så jäkla bekvämt att du kan bo mitt i smeten - såvida du inte har ett par mille.... fast det där försökte ju inte dina förebilder i politbyrån stoppa. Sånt är livet. Nu kostar finlirlägenheterna en förmögenhet som varken du eller jag kommer att ha och det är dina partikamrater i politbyrån, bl a som spekulerat upp dem dit de är nu. Du får helt enkelt acceptera en sunkig hyreslägenhet i Mönsterås och pendla till Växjö eller Kalmar. Du behöver nog inte oroa dig för att få den... Har du bara ett jobb fixar soc resten. Dem borde du ju vara van vid att snacka med vid det här laget, eller? Så det är bara att söka på tre gånger dubbelve.ams.se och skicka ditt CV till arbetsgivarna. Hittar du ett jobb är det bara att gå in på www.monsteras.se och söka upp Mönsterås Bostäder. Skulle de inte vilja hyra ut till dig borgar säkert soc för dig. Ingen fara. Inom sinom tid kanske du är på kommunvapnet på www.monsteras.se :-)
    För en sak är nog ganska säker; nämligen att folk är trötta på att sossarna tar deras gamla goda Sverige och ersätter det med lilla Pristina - ett korrupt och dyrt bananrepublikliknande helvete där inget fungerar - och då blir följden att de röstar borgeligt för att få bort dina partikamrater (tack och lov). Följden av detta är att du lika gärna kan bränna partiboken och äntligen söka dig ett jobb - vare sig du vill eller inte. Och passar inte en anställning kan du ju alltid starta eget... Varför inte köra extrapris på DB med Leatherface, lite torkat renkött och Chateau Garage för 4999:-? Renen får du ju för priset av en kula om du inte snålar alltför mycket och Chateaun... tja, den gör ni väl av i princip vad som helst?

  10. #250
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    ni har ju stora problem om ni tror att jag inte har sökt jobb i både den här stan och grannkommuner och har skickat CV osv... har gjort det i flera jävla års tid och ingen vill ha en utan gymnasieutbildning och körkort osv... och flera här på forumet säger ju likadant att dom aldrig skulle anställa mig så sluta gnäll på att jag inte har nåt arbete ni tänker ju likadant själv som dom jag söker hos.. när det gäller soc har jag redan pratat med dom om hjälpa mig med lägenhet söderut men dom vill inte hjälpa mig... har varit på ams att hjälpa mig men samma sak där dom kan inte hjälpa mig... så ser verkligenheten ut för mig iaf så kom inte och säg att jag inte försöker för det gör jag... senast för några dagar sen tyckte dom på soc att jag ska försöka få sjukpension men det vill jag inte jag vill ha arbete.... men nu handlar det här handlar inte om mig så vi slutar prata om mig... alla människor kan inte kan flytta av olika anledningar... dom har barn eller fru med jobb här t.ex... många som inte klarar av att jobba pga sjukdom eller andra orsaker,pensionärer,barnfamilmer osv... varför ska mediciner vara dyrare? varför ska alla dom drabbas pga att ni rika vill ha mer pengar? inte fan kommer en vanlig arbetare ha nå mer pengar iaf... då lurar ni er själv om ni tror det...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. "Tvbolagen vinner"
    Av wildone i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 15:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss