Sidan 7 av 27 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 270

Ämne: Om borgarna vinner

Citat Ursprungligen postat av karl48
    (hur dum kan man vara som går på deras lovord de ser man bara på Reinfelt var bor han skattesänkningar och att deras parti skulle vara sveriges nya arbetarparti ja kan inte fatta vad ni tänker rösta på Reinfelt om ni har pengar och klara av deras skattesänkningar men vi som får jobba varje dag kan inte fatta hur kan dessa personer ens tänka åt det hållet)
    Hmm. Vänsterkartellen tycks tjata mycket om hur och var Reinfeldt bor, hurvida lyxigt han skulle bo mm. Jag undrar varför ni inte säjer något om Göran Perssons lyxiga herrgård(observera herrgård för det är vad det är). Han köpte för något år sedan en stor tomt för ett par år sedan, på flera 1000 kvadrat. Nu bygger han sig sitt eget enormt stora hus för en kostnad av ca 19 miljoner!. Varför är detta plötsligt ok, varför är det ingen vänsteranhängare som upprör sig på de? Jag tycker det är fruktansvärt, lika förbannad hade jag blivit om någon av de borgerliga hade gjort det.

Sen kan jag tillägga att reinfelds skattesänkningar riktar sig främst till låg och medelinkomsttagare. Vilket är jättebra enligt mig, de som har de sämst får ett par hundralappar extra att leva på. Eller? Jag jobbar själv på ett jobb med riktigt dåligt betalt, och hade mycket gärna uppskattat ett par hundralappar extra som följd av lägre skatt.
    /klas

--------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    dom extra hundralapparna äts upp av högre akasseavgift men sämre ersättning,högre försäkringar,dyrare sjukvård osv... och va hjälper de att ta bort bostadsskatten om de blir som senast en ränta på över 10%? i slutändan har du mindre pengar iaf... och har du 40 graders feber och allt så finns de ingen möjlighet att du har råd att stanna hemma nää får jag ett jobb kommer jag då fara dit iaf och smitta ner alla på jobbet isf... redan idag har folk svårt att klara sig på det dom får då dom är sjuk... sen finns de ju många som inte har möjlighet och jobba va händer med alla dom? det kommer ju gå åt helvete för dom... har man som hag varken utbildning eller körkort eller möjlighet att ens ta sig till jobbet så är det ju ännu svårare... och det finns många här som är i samma sits som jag och mår jävligt dåligt av de och deras sänkningar av akasse ersättningar gör fan inte saken nå bättre... nu har jag inte ens det utan lever på existensminimum så hur kul är det? sen kan ju ni borgare inte räkna heller... nää jag har hellre hög skatt som betalar sjukvård,skola,omsorg osv... jag skulle ändå typ ha 4-5000 spänn mer i månaden att leva på än nu... vill inte ha ett system som i usa där man får betala allt sånt själv...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Citat Ursprungligen postat av klas
    (hur dum kan man vara som går på deras lovord de ser man bara på Reinfelt var bor han skattesänkningar och att deras parti skulle vara sveriges nya arbetarparti ja kan inte fatta vad ni tänker rösta på Reinfelt om ni har pengar och klara av deras skattesänkningar men vi som får jobba varje dag kan inte fatta hur kan dessa personer ens tänka åt det hållet)
    Hmm. Vänsterkartellen tycks tjata mycket om hur och var Reinfeldt bor, hurvida lyxigt han skulle bo mm. Jag undrar varför ni inte säjer något om Göran Perssons lyxiga herrgård(observera herrgård för det är vad det är). Han köpte för något år sedan en stor tomt för ett par år sedan, på flera 1000 kvadrat. Nu bygger han sig sitt eget enormt stora hus för en kostnad av ca 19 miljoner!. Varför är detta plötsligt ok, varför är det ingen vänsteranhängare som upprör sig på de? Jag tycker det är fruktansvärt, lika förbannad hade jag blivit om någon av de borgerliga hade gjort det.

.

Sen kan jag tillägga att reinfelds skattesänkningar riktar sig främst till låg och medelinkomsttagare. Vilket är jättebra enligt mig, de som har de sämst får ett par hundralappar extra att leva på. Eller? Jag jobbar själv på ett jobb med riktigt dåligt betalt, och hade mycket gärna uppskattat ett par hundralappar extra som följd av lägre skatt.
    Du som har så lite lön ska väl tänka vad händer när sjuka och arbetslösa tvingas ut och jobba med en lägre lön tror du att du kommer att få högre lön nä tänk efter högern har alltid varit för de som har gott ställt men du har gått på reinfelts ord att de skulle vara nya arbetarpartiet allt är bara att de får makten visst ä rdet mycket fel i sossarnas politik men att det skulle bli bättre med högern men nog ska småfolket hålla sig mer åt vänster

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    vill ni ha förändring rösta på vänsterpartiet i stället så dom får mer att säga till om...
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    vill ni ha förändring rösta på vänsterpartiet i stället så dom får mer att säga till om...
    Det ABSOLUT värsta som kan hända är att vi inför den stundande lågkonjunkturen får ett starkt kommunistparti vid makten! Säga vad man vill om sossarna, men vad som verkligen gör dom dåliga att regera är att de behöver ta stöd av Ohly o Co. för att driva igenom beslut. Katastrof!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    vänsterpartiet är det enda vettiga pariet... även sossarna har dragit sig åt höger nu... men fan så mycket bättre ändå än moderaterna och dom andra svinen....

Folket glömmer lätt. Hur såg det ut 1994 efter borgarna regerande (Karl Bildt) Räntan var 500%
    ett tag. Räntan var 15% ( 19%). Inflationen var 13%. I dag är räntan 2,3 %(5,3) Inflationen är 1,5). Vi hart betalat 100 milijarder ränta på borgarnas upplåning. Det skulle vara fina pengar till vård ock omsorg,skola.När jäveln är som snällast är han son farligast. Karl Bilts enda väg slutade i en bergvägg

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Harald
    Folket glömmer lätt. Hur såg det ut 1994 efter borgarna regerande (Karl Bildt) Räntan var 500%
    ett tag. Räntan var 15% ( 19%). Inflationen var 13%. I dag är räntan 2,3 %(5,3) Inflationen är 1,5). Vi hart betalat 100 milijarder ränta på borgarnas upplåning. Det skulle vara fina pengar till vård ock omsorg,skola.När jäveln är som snällast är han son farligast. Karl Bilts enda väg slutade i en bergvägg
    På fyra år kör man inte ekonomin i botten utan ett gediget förarbete. Nu sägs dett dessutom gå riktigt bra för Sverige trots en rekordhög arbetslöshet. Jag undrar hur det kommer att se ut när det inte går så bra?

Nu vill jag ha slut på dagisfasonerna, låt människor ta ansvar för sina egna liv och låt mig slippa slita för att försörja bidragstagare och vänsterpack.

Citat Ursprungligen postat av Volvo3
    På fyra år kör man inte ekonomin i botten utan ett gediget förarbete. Nu sägs dett dessutom gå riktigt bra för Sverige trots en rekordhög arbetslöshet. Jag undrar hur det kommer att se ut när det inte går så bra?

Nu vill jag ha slut på dagisfasonerna, låt människor ta ansvar för sina egna liv och låt mig slippa slita för att försörja bidragstagare och vänsterpack.
    Du har ingen tanke på om du själv skulle bli sjuk eller arbetslös hur tror du får det i borgarnas Sverige

Citat Ursprungligen postat av Volvo3

Du har ingen tanke på om du själv skulle bli sjuk eller arbetslös hur tror du får det i borgarnas Sverige
    Nu får det vara nog med dom där "tänk om"-kommentarerna. :evil: Sånt skit har lurat svenska folket sen urminnes tider...

Lägg av att tro att vi i Sverige är världsbäst och att vi alltid kommer att ha det bra så länge som vi trycker in pengar med bulldozer i socialförsäkringssystemet! Vi vet hur värdelöst dom generellt används (och missbrukas).

Liknande ämnen

1. "Tvbolagen vinner"
    Av wildone i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 16:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss