Sidan 10 av 27 FörstaFörsta ... 8910111220 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 270

Ämne: Om borgarna vinner

Jag gör som eviln.
    Det här är det sista jag skriver i den här tråden.
    Leatherface´s mässande om hur bra allt är som vänstern har byggt upp,och hur dåligt det blir om högern kommer till makten ( när han själv är en bidragstagere och inte får ett jobb,trotts att det är en vänsterregering sedan flera mandatperioder) får mig att spy.
    Det säger nog mer om vänstern än om högern.
    Mvh
    Mimmie

Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    jag säger inte att allt är bra som vänstern gjort... mycket kan bli bättre självklart och det har jag också sagt tidigare... ta och läs ordentligt... speciellt allt sossarna gör håller jag inte med om för jag tycker dom dragit åt höger med... men iaf bättre än alternativet som ni vill ha... det får mig att spy att svenska folket är så dumma... och ni klagar då på allt tom att en hamasminister fick komma till sverige... tycker det är bra iaf man ska inte slicka george bush röv... är det nåra som är terrorister så är det isarels regering...

för att nämna nåra saker som moderaterna vill göra....

- Höja avgiften i a-kassan med upp till 300 kronor per månad...
    - Slopa avdragsrätten för avgift till a-kassan.
    - Slopa avdragsrätten för fackavgiften.
    - Sänka ersättningsnivån i a-kassan ned till 65 procent.
    - Tvinga arbetslösa att ta jobb till 80 procent av dagpenningen (istället för dagens 90 procent).
    - Skärpa kraven ytterligare så att arbetslösa tvingas acceptera jobb till halva lönen.
    - Ta bort skatten på förmögenheter.
    - På sikt ta bort värnskatten för höginkomsttagare.
    - Sänka ersättningen till arbetslösa, sjuka och föräldralediga.
    - Låta arbetslösa, föräldralediga, sjuka och pensionärer betala högre skatt än övriga.
    - Fördubbla antalet karensdagar.
    - Sänka ersättningen för sjuka ytterligare till under 70 procent efter sex månader.
    - Sänka förtidspensionerna till under 60 procent.
    - På sikt sänka skatterna med 250 miljarder vilket motsvarar var femte skattekrona eller lika mycket som all hälso- och sjukvård eller hela utbildningsväsendet.
    - Höja avgifter för vård och mediciner.
    - Införa en avgift på 25 kronor per expeditionstillfälle på Apoteket
    - Minskat högkostnadsskydd på mediciner
    - Sänka antalet dagar man får vara hemma med sjukt barn med ersättning till 15 dagar per år (nu drog dom iofs tillbaka förslaget för dom är väl rädd att förlora valet)
    - Högre trafikförsäkring som kommer ge upp till fördubblad bilförsäkring för många

Så vad kommer hända när ingen har råd att vara sjuk,skaffa barn osv i sverige? bra jobbat moderaterna... dessutom kommer deras politik leda till att lönerna kommer bli sämre... så om ni tror ni kommer ha mer pengar så får ni tänka om... bara höjningen av avgiften till akassan och att man inte får dra av det sen kommer ju kosta nästan 500 spänn mer i månaden för vissa... sen bilförsäkringen blir väl ett par 100 lappar i månaden dyrare... era barn kanske har moped och skoter så där ryker ytterligare pengarpå försäkringar... lägg till allt andra på det då så kan ni snabbt räkna ut att även om ni har nån 1000 lapp mer i månaden så går många back iaf... dom som tjänar på deras politik är rika... lägg sen till allt kaos då högern aldrig kan komma överens....
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Akta för att bli sjuk eller arbetslös ni som vill rösta fram en högerregering ni hörde väl på nyhterna idag vad borgarna nu tänkte göra för de stackars människora som blir sjuk, på dom är det så att alla bara simulerar men tiden får visa.

Ooo du milde Jesus vilket jäkla vänstersvammel. Ta er samman och gör något av era liv i stället för att sitta och mässa som om det var ett SSU-konvent. Jag var också kass när jag var 18 år. När jag var 25 år förstod jag att jag var en nolla utan utbildning och jobb. Jag läste in gymnasiet på KomVux på två år och gick sedan på universitetet.
    Jag fick ett jobb på en myndighet eftersom det redan då inte fanns särskilt mycket jobb p g a den underbara politik vänstern för... Jag jobbade som en dåre och tjänade hyfsat bra.
    Sedemera lades enheten jag jobbade på ner och nu har jag sökt jobb över ett halvår. Facket och representanter från Trygghetsstiftelsen lovade en massa guld och gröna skogar... Vi skulle se det som en nystart. Vi skulle snabbt hitta jobb och stiftelsen skulle fylla ut mellanskillnaden mellan A-kassan och tidigare lön. Vilket skitsnack! Senaste månaden fick jag nästan 10000 spänn mindre än det jag hade innan i lön. Lovorden var ungefär som sossarnas valfläsk: lögner. Det hade väl fungerat bra om jag hade varit ensam, men jag har en arbetslös fru och barn. Mitt arbetssökande har dock medfört lite positivt ändå... Jag får en del svartarbeten hos dem jag söker jobb hos. Men det är fortfarande svartarbete eftersom arbetsgivarna har inte råd att anställa mig p g a alla avgifter m m som vänstern så fint lagt på dem. Visst är det fantastiskt? Det faktum att det är flera arbetsgivare jag gjort arbeten åt gör att jag inte tvivlar på detta och detta är för jäkligt. Jag hade hellre betalat lite skatt och haft ett ärligt vitt jobb än att behöva jobba svart eftersom jag hela tiden verkar hamna mellan två stolar - för dyr för att anställa och tjänar för mycket för bidrag.... Det är sjukt!
    Nu har jag dessutom fått veta att jag måste söka jobb i Danmark, eftersom det ligger nära nog. Det är just snyggt att man i stället för att lösa problemen på arbetsmarknaden tvingar folk utomlands. Snacka om att sopa skiten under mattan i stället för att lösa problemen. Socialdemokraternas Sverige är verkligen fantastiskt... Precis som Perssons herrgård. Fast ärligt talat; får jag ett jobb i Danmark flyttar vi dit så kan Leatherface med vänsterfalang gärna riva detta annars så fina land så gott han kan. Lycka till!

Och allt tjafs från vänsterfalangen här om att sjukvård, arbetslöshetsersättningar m m kommer bli sämre är också det rena skrönorna. Angående arbetslöshetsersättningen se ovan. Att det skulle vara bra nu är lögn Och sjukvården. Är det bra nu? Idag har de inte ens tid för att undersöka en. Man får gapa på dem för att få den medicin man behöver. Jag har en arbetsskada, som jag f ö inte fått ett korvöre för och som sjukvården hittills inte hjälpt mig med... De bara bollar ifrån sig problemen. Och detta i Socialdemokraternas Sverige.

Och Leatherface. Din "ärlighet" om att du inte kan någonting när du söker jobb visar bara att du INTE vill ha ett jobb... det där har jag sett flera gånger. Det är synd om dig. Ta dig samman och gör något av ditt liv i stället. Du är ju duktig på Dreamboxar :-) Starta en freakin' affär eller datorfirma eller något sånt i stället för att låtsas söka jobb på McDonalds. Så där höll jag på jag med innan jag tog mig i kragen och pluggade.

Citat Ursprungligen postat av music4keep
    Ooo du milde Jesus vilket jäkla vänstersvammel. Ta er samman och gör något av era liv i stället för att sitta och mässa som om det var ett SSU-konvent. Jag var också kass när jag var 18 år. När jag var 25 år förstod jag att jag var en nolla utan utbildning och jobb. Jag läste in gymnasiet på KomVux på två år och gick sedan på universitetet.
    Jag fick ett jobb på en myndighet eftersom det redan då inte fanns särskilt mycket jobb p g a den underbara politik vänstern för... Jag jobbade som en dåre och tjänade hyfsat bra.
    Sedemera lades enheten jag jobbade på ner och nu har jag sökt jobb över ett halvår. Facket och representanter från Trygghetsstiftelsen lovade en massa guld och gröna skogar... Vi skulle se det som en nystart. Vi skulle snabbt hitta jobb och stiftelsen skulle fylla ut mellanskillnaden mellan A-kassan och tidigare lön. Vilket skitsnack! Senaste månaden fick jag nästan 10000 spänn mindre än det jag hade innan i lön. Lovorden var ungefär som sossarnas valfläsk: lögner. Det hade väl fungerat bra om jag hade varit ensam, men jag har en arbetslös fru och barn. Mitt arbetssökande har dock medfört lite positivt ändå... Jag får en del svartarbeten hos dem jag söker jobb hos. Men det är fortfarande svartarbete eftersom arbetsgivarna har inte råd att anställa mig p g a alla avgifter m m som vänstern så fint lagt på dem. Visst är det fantastiskt? Det faktum att det är flera arbetsgivare jag gjort arbeten åt gör att jag inte tvivlar på detta och detta är för jäkligt. Jag hade hellre betalat lite skatt och haft ett ärligt vitt jobb än att behöva jobba svart eftersom jag hela tiden verkar hamna mellan två stolar - för dyr för att anställa och tjänar för mycket för bidrag.... Det är sjukt!
    Nu har jag dessutom fått veta att jag måste söka jobb i Danmark, eftersom det ligger nära nog. Det är just snyggt att man i stället för att lösa problemen på arbetsmarknaden tvingar folk utomlands. Snacka om att sopa skiten under mattan i stället för att lösa problemen. Socialdemokraternas Sverige är verkligen fantastiskt... Precis som Perssons herrgård. Fast ärligt talat; får jag ett jobb i Danmark flyttar vi dit så kan Leatherface med vänsterfalang gärna riva detta annars så fina land så gott han kan. Lycka till!

Och allt tjafs från vänsterfalangen här om att sjukvård, arbetslöshetsersättningar m m kommer bli sämre är också det rena skrönorna. Angående arbetslöshetsersättningen se ovan. Att det skulle vara bra nu är lögn Och sjukvården. Är det bra nu? Idag har de inte ens tid för att undersöka en. Man får gapa på dem för att få den medicin man behöver. Jag har en arbetsskada, som jag f ö inte fått ett korvöre för och som sjukvården hittills inte hjälpt mig med... De bara bollar ifrån sig problemen. Och detta i Socialdemokraternas Sverige.

Och Leatherface. Din "ärlighet" om att du inte kan någonting när du söker jobb visar bara att du INTE vill ha ett jobb... det där har jag sett flera gånger. Det är synd om dig. Ta dig samman och gör något av ditt liv i stället. Du är ju duktig på Dreamboxar :-) Starta en freakin' affär eller datorfirma eller något sånt i stället för att låtsas söka jobb på McDonalds. Så där höll jag på jag med innan jag tog mig i kragen och pluggade.

Inte menar du väl att tror på borgarnas valfläsk visst är det mycket fel sossarnas politik men det finns ingen annan alternativ för den lilla manniskan ja för min del vill inte ens höra på dessa valfläsk men titta på verkligheten och sluta med snaket om borgarnas (högerns) lovord att det blir så bra i sverige bara ni röstar på oss ,ja är inte 18 år mer i slutet av min arbetskariär så ja vet.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    dom lovar att allt ska bli så bra och blablabla varje gång men kolla vad som hände senast men det har svenska folket glömt och speciellt dom yngre vet inte vad som hände då... sen behöver man ju bara kolla va dom vill göra så vill ju varje vettig människa inte rösta på dom... och se till och spara pengar så mycke ni kan till eran pension för den kommer bli mycke lägre eftersom moderaterna kommer ta från eran pension med för att fiansera skattesänkningarna genom sänkt arbetsgivaravgift...
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Leatherface: Det är inga problem. Moderaterna vinner tyvärr inte. Eftersom vänsterstyret ser till att föda fler och fler bidragstagare så får dom väldigt många gratisröster.

Vänsterblocket har ingen anledning till att se till att folk får jobb eller håller sig friska, eftersom dom tappar röster då. Det är ju bara att titta på hur det ser ut idag.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    tja och alla som är sjuka simulerar och dom som inte har jobb vill inte jobba och blablablabla så jävla typiskt moderater att säga sånt...

Nejdå, jag bara menar att vänsterstyret inte har någon anledning till att hjälpa till med att ge bra förutsättningar. Eftersom dom tappar röster. Givetvis finns det alltid folk som är sjuka och har problem med jobb, men ges rätt förutsättningar så kan de bli färre än de är idag. Tror du inte det?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    så du menar att ta alla pengar från sjuka,arbetslösa och pensionär ger bättre förutsättningar? hur tänker folk i de här landet egentligen...

Liknande ämnen

1. "Tvbolagen vinner"
    Av wildone i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 15:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss