Citat Ursprungligen postat av nicke-
Om du inte har haft ett jobb på 6 år kanske det är dags att börja leta ett jobb och ta det som kommer och inte bara ta det som låter kul?
Du får väll flytta dit de finns jobb? Säg nu inte att de inte finns jobb någonstanns, prova med manpower, där får du säkert jobb.
vad tror du jag gjort i 6 år? det finns inga jobb jag får så det är inget jag valt... tvärtom jag vill ha ett jobb nu och mår väldigt dåligt av att vara utan... hur kul är det att leva på existensminimum och se skulderna växa hela tiden? har inge utbildning eller körkort heller och det kräver ju många jobb idag så mina ansökningar åker i papperskorgen direkt eller liknande... flytta upp hit så får du se att det inte är så jävla lätt att fixa ett jobb och som jag sa hur ska jag kunna flytta de finns ju inga lägenheter där jobben finns och sen är det ju ingen som tar emot en med skulder hos kronofogden... och borgarnas politik gör det inte bättre.. sen är det ju många jag känner som inte kan jobba pga oilika anledningar som skulle drabbas med... vill ni ha som i usa så flytta dit då.. sen att dom inte gjort nåt mot arbetslösheten är fel för dom har fått ner den betydligt även om det är en bit kvar men glöm inte bort att sverige har låg arbetslöshet ändå om man jämför resten av eu eländet... när de gäller trängselskatten... de går ju bussar,pendeltåg,tunnelbana där så fort man går ut utanför dörrn... lokalt där jag bor går det inte ens bussar varje dag och dom går inte så sent heller så där faller skift och helgjobb bort även om jag skulle få dom så tar jag mig inte dit eller åtminstone inte ifrån... som sagt kom inte och säg att vi norrlänningar inte vill jobba iaf.. visst finns de väl en del som inte vill det men dom flesta är inte så... så skärpta regler för att få bidrag kan jag väl vara för...