Citat Ursprungligen postat av ibi
Jag sa inte o skrev inte att du är moderat men det postos att de kan förendra sverige ok men inte med de lagar som fins.O som du skriver du har ensam företag o du moste betala extra försekring det är du som moste jobba häcken av dig just för att du har företag inget illa menatdet är jätebro men vem skall do försäkra dig försäkringskassan? Om inte du sjelv!
Jo visst det är just därför jag tvingas ha en sjukförsäkring. Men frågan är om du tycker att det är rätt att om en person skär sig i handen hemma i köket och därför är sjukskriven. Tycker du då att det är rätt att arbetsgivaren får betala att den personen är hemma?
Vad var det för fel med att försäkringskassan betalade det tidigare, i det gamla systemet. Den nya sjukförsäkringslagen slår väldigt hårt mot småföretagande.
Om jag är sjuk som ensamföretagare hur ska då det företaget få intäkter å kunna betala sjukskrivningen? Det finns ju ingen som kan jobba i företaget då och alltså så har företaget inga intäkter....
Någon kanske undrar vart jag vill komma?
Jo vad jag menar är att ALLA är överens om att det stora antalet nya jobb skulle kunna komma i små och medelstora företag. Men vem vill anställa någon med de regler som skapats idag?
Normalt i en affärsuppgörelse är att man vet vad man vill köpa och vad man vill betala!
Anställer du någon idag så vet du inte vad det kostar och inte heller vad du får för det!
Det är därför Leaderface med fler går arbetslösa idag och kostar sammhället massor med pengar. Där det vore bättre att dom jobbade istället för att leva på bidrag.
Detta får bli mitt sista bidrag i denna tråd....