det finns väldigt många som inte kan jobba av olika anledningar också.. varför ska pensionärer och sjukskrivna drabbas? att dra ner ersättningen på dom skapar inte jobb men moderaterna måste ju fiansera sina massiva skattesänkningar på nåt sätt som för delen inte ens räcker till för att täcka alla deras sänkningar utan deras beräkningar bygger mycke på det hoppas med som aldrig kommer att hålla... var ska dom ta pengarna till ungefär andra halvan av säkningarna utan att försämra ytterliggare för dom svagaste och fattigaste i samhället? nää inse att moderaterna är ett parti för dom rika och har alltid varit... och dom lovar så mycket och allt precis som 91 och före det var de väl 76 va? var precis samma sak då och det slutade i kaos... visst kan man kanske tycka att reglerna för småföretagen kan göras om lite men det har inget med alla försämringar för alla fattiga och svaga i samhället att göra... har aldrig sagt att allt är perfekt som det är nu... fast jag känner personligen flera stycken som försöker ta livet av sig jämt och liknande och med moderaternas politik skulle dom inte kunna få nån hjälp eftersom man måste stå för det själv då och det har inte fattiga råd med... hur ska mina släktingar som många tar medicer för olika saker kunna leva med deras politik? dom har knappt pengar till medicnen ens idag och nu vill dom sänka deras pension och höja medicinkostnaden det kommer bli deras död... vill ni ha ett sverige där bara rika kommer ha råd att överleva så fort dom blir sjuka eller får sjukdomar så dom måste ta mediciner? skattesäninkningar kan jag vara för om det går att finansera utan att dra ner för dom fattiga och svaga osv i samhället... t.ex sänka för vanliga inkomsttagarare och höja kraftigt för dom rika tycker jag men det vill inte moderaterna göra utan det ska vara skattesäkningar även för dom rika och tycker att dom som har de sämst ska det dras in för istället.. sen kommer deras politik innebära lägre löner och lönehöjningar och om du har haft ett jobb och haft 15000 och blir arbetslös så kan du bli tvungad att ta ett jobb för 7500... hur ska ni klara er på den lönen...arbetstryggheten färsämras och speciellt för yngre under 26 år kommer det bli sämre eller hellt tas bort så dom kan dom göra precis hur dom vill men det var väl ett förslag från centern det... ni företagare blir ju förstås glada när ni får göra hur ni vill med folk förstås... sen var ska ni få in skatten då ingen kommer att ha råd att föda barn längre i sverige då ni vill att föräldralediga ska ha både mindre ersättning och betala högre skatt? nää den som ska betala hög skatt det är rika inte dom svagaste...