lätt för dig med arbeta sitta och säga sådär... visst finns dom som inte vill göra nåt men jag och många andra jag känner är inte bland dom.. tvärtom jag mår jävligt dåligt för att jag inte har nåt jobb... vad fan hjälper det att ta bort den lilla trygghet vi har för att ens kunna leva? sen hur kan du försvara att man försämrar pensioner och dom som är sjuka och inte kan göra nåt åt det? eller försämringarna i föräldraförskringen... dom vill ju ta bort 4 mån föräldraledighet också, ta bort maxtaxan och höja avgifterna.. kommer drabba många småbarnsfamiljer.. som sagt dom allra svagaste i samhället kommer drabbas... nää höj skatterna rejält för rika istället för att låta dom som har sämst ställt betala det... lägg till högre akassa,trafikförsäkringar osv på det inte fan kommer du ha nå mer pengar i börsen inte.. har du tur så går det jämt upp men många kommer förlora även fast skatten sänks... sen kommer deras politik leda till lägre löner för många med... men tja svenska folket kanske måste få göra misstaget än en gång för att lära sig...