när ja hade jobb förut nåra månader så jobbade jag 230-240 timmar vissa månade och hade ut ca 15000 då... kanske hade 23-24000 före skatt om ja kommer ihåg rätt och det räcker gott och väl tycker jag iaf... före det jobbade jag 5 år och hade ut ca 9000-9500 kr och det räcker gott och väl med för mig... tjänar man mer än det då kan man betala högre skatt tycker jag och sänka för dom med låga löner... dom massivera skattesänkningarna moderaterna vill ha är idiotiska och funkar inte heller det har inte funkat förut och dom som har varit med vet vad som har hänt då... kommer du ha det så mycke bättre om du får betala högre försäkringar på allting bil,sjukvård osv... högre akassa, högre räntor som senast då dom var i makten, va gör du om du blir sjuk och förlorar flera 1000 kr pga det? mindre ledighet och ersättning om man får barn... dessutom vill dom ju ta bort taket så dagisplatserna lär ju bli dyrare... speciellt roligt blir ju det då man kommer tvingas lämna barnet där redan vid 1 års ålder... ta och rälkna ut allt dom vill göra från deras förslag så kommer du fram till att även om du betalar mindre skatt så kommer du ha mindre i plånboken... dom som tjänar något på det är möjligen ensamstående utan barn och bil,skoter,moped osv... tänk se natt deras politik kommer leda till att folk kommer tviungar jobba till betydligt lägre löner än idag... så många kan bli tvungen ha 2 jobb då är det så du vill ha det? sen varför ska sjukskrivna och pensionärer drabbas med lägre ersättning och högre medicner osv? det har jag fortfarande inte fått svar på... ni pratar bara om jobben hela tiden och undviker allt det andra... sen har vi ju kossan i centern som vill ta bort i princip all arbetstrygghet för dom unga så arbetsgivarna kan göra i princip va dom vill med dom... visst håller jag med om att det finns mycke som kan bli bättre men det moderaterna håller på med funkar inte och det vet alla som varit med ett tag... sen att en del saker är som det är beror ju just på er borgare sen ni förstörde sverige senast i början av 90 talet... dom har fått städa upp efter er och det har svenska folket fått lida för... vill du ha det så en gång till efter dom förstört sverige igen i 4 år?