15000 ut räcker kanske bra i vissa delar av landet medan det i vissa delar av landet inte räcker långt och då speciellt om pengarna ska räcka till ytterligare en vuxen person och ett bra. Är du ensamstående och inte har några ansvar att ta känns det säkert som tillräckligt.
Men då ställer jag mig frågan varför jag, om jag arbetar 230 timmar i månaden för att få ihop de där surt fördärvade slantarna, inte ska få behålla dem? Gör det mig till en sketen kapitalist, eller är det bara så att du aldrig upplevt några krav på dig eller någon ansvarskänsla för t ex barn att du inte fattar att det är åt helvete fel att man inte ska få arbeta till mer än en viss brytgräns för sen tar staten alltihop? Har du, som bor i norrland, över huvudtaget någon koll på vad det kostar att bo i Skåne? Med det system du förespråkar tvingas jag ta svartjobb och bo i ett jävla ghetto. Tycker du att det är bra? För egen del väljer jag att själv betala den där sjukförsäkringen själv, mot att arbetsgivaren får lägre arbetsgivaravgifter och kan anställa mig vitt och jag lägre skatt. Jag betalade sjukförsäkring m fl när jag var egenföretagare och det var mindre kostsamt än det som arbetsgivaren och egentligen i slutändan jag fick betala i mitt senaste arbete. De pengarna jag slipper betala i skatt lägger jag hellre på min familj än på dig... Jag kan berätta för dig min gode herre att jag inte är moderat eller höginkomsttagare. Jag kommer från en möghåla som styrts av sossarna sen 1920-talet och är av arbetarbakgrund. Att jag har lyckats bli akademiker är fantastiskt, speciellt som jag såg att det inte fanns en enda unge på universitetet från den här hålan, som till största del består av betongghetton. Flera av mina skolkamrater från högstadiet har suttit i buren. Min dotter går på ett dagis med över 80% invandrare och har redan börjat prata kompissvenska. Kommer vi inte härifrån kommer inte hon heller att ha en chans. Förstår du inte varför jag försöker att slita häcken av mig för att ge henne en dräglig chans att få ett bra liv? Förstår du inte att jag är förbannad över att Persson monterar ner samhället, försvårar det för företagen så att det inte finns arbetstillfällen, tillåter att bostäder ska kosta en förmögenhet så att man inte ens kan flytta härifrån? Allt detta har dina sossar skapat. De har skapat ett segregerat samhälle där varje skomakare ska bli vid sin läst. Där de rika sitter säkert och där du och jag som inte har ett dugg ska förbli fattiga. Kom inte och påstå att det är de borgeligas fel. Sossarna har styrt landet på tok för länge nu, med ett fåtal avbrott, varav senast 12 år. Under dessa år har Persson haft goda möjligheter att få rätsida på allt. I stället har han gjort det ännu sämre. Så kom inte och skyll på att det är de borgeligas fel. Det är dina gråsossar som förstört Sverige!
Ja, och ska man tala om arbeten finns där en del att säga där också. Medan det finns jobb i resten av Europa är det uselt här trots Bosse Ringorms "högkonjunktur". I stället för att se till så att det är lönt att arbeta och skapa arbetstillfällen skapar dina partifränder bara fiktiva jobb som skadar arbetsmarknaden ännu mer. Det de gör i princip är att skyffla runt folk i arbetslösheten. Är du långtidsarbetslös får du ett fiktivt jobb så att andra kan hinna bli långtidsarbetslösa. Sen när du blir arbetslös kan de sättas i någon åtgärd och så fortsätter det år efter år. Och vad då trygghet? Ser du någon trygghet i det jag beskrivit ovan? Det handlar inte bara om ungdomar, utan om alla! Är det så du vill ha det? Ett samhälle där alla ska ha det lika jäkligt och där man inte ska ha en chans att kunna skapa sig ett liv? För det är dit vi är på väg, om vi inte redan är där. Ärligt talat, det är t o m lättare att få ett riktigt jobb i Polen än här...

Dessutom kommer du inte med ett enda redogörande för vad "moderaterna" föreslår som kommer att göra mitt och ditt liv sämre. Det enda du gnäller om är att sossarna fått städa upp efter borgarna.... Intressant med tanke på att det var borgarna som fick sanera efter Carlssonregeringen sist. Du låter som en papegoja i sossehögkvarteret som går på amfetamin. Efter att ha läst dina inlägg är jag ännu mer övertygad om att rösta borgeligt. Det behövs en storstädning, men efter allt skit som Persson ställt till med räcker tyvärr inte en mandatperiod... Jag kan inget annat än gratulera dig för ett gott val.