Citat Ursprungligen postat av Leatherface
eftersom du inte kan läsa det jag skriver så tar jag det än en gång.. ta och läs vad jag skriver...

- Höja avgiften i a-kassan med upp till 300 kronor per månad...
- Slopa avdragsrätten för avgift till a-kassan.
- Slopa avdragsrätten för fackavgiften.
- Sänka ersättningsnivån i a-kassan ned till 65 procent.
- Tvinga arbetslösa att ta jobb till 80 procent av dagpenningen (istället för dagens 90 procent).
- Skärpa kraven ytterligare så att arbetslösa tvingas acceptera jobb till halva lönen.
- Ta bort skatten på förmögenheter.
- På sikt ta bort värnskatten för höginkomsttagare.
- Sänka ersättningen till arbetslösa, sjuka och föräldralediga.
- Låta arbetslösa, föräldralediga, sjuka och pensionärer betala högre skatt än övriga.
- Fördubbla antalet karensdagar.
- Sänka ersättningen för sjuka ytterligare till under 70 procent efter sex månader.
- Sänka förtidspensionerna till under 60 procent.
- På sikt sänka skatterna med 250 miljarder vilket motsvarar var femte skattekrona eller lika mycket som all hälso- och sjukvård eller hela utbildningsväsendet.
- Privatiseringar som kommer leda till att bara rika kommer ha råd till bra skola och vård
- Ta bort maxtaxan på dagisavgifter vilket kommer leda till dyrare dagisavgifter för många
- Sänka barnledigheten med 4 månader.
- Höja avgifter för vård och mediciner.
- Införa en avgift på 25 kronor per expeditionstillfälle på Apoteket
- Minskat högkostnadsskydd på mediciner
- Sänka antalet dagar man får vara hemma med sjukt barn med ersättning till 15 dagar per år (nu drog dom iofs tillbaka förslaget för dom är väl rädd att förlora valet)
- Högre trafikförsäkring som kommer ge upp till fördubblad bilförsäkring för många och mopeder och skotrar kan bli upp till tredubbelt så dyrt

Så vad kommer hända när ingen har råd att vara sjuk,skaffa barn osv i sverige? bra jobbat moderaterna... dessutom kommer deras politik leda till att lönerna kommer bli sämre... så om ni tror ni kommer ha mer pengar så får ni tänka om... bara höjningen av avgiften till akassan och att man inte får dra av det sen kommer ju kosta nästan 500 spänn mer i månaden för vissa... sen bilförsäkringen blir väl ett par 100 lappar i månaden dyrare... era barn kanske har moped och skoter så där ryker ytterligare pengarpå försäkringar... lägg till allt andra på det då så kan ni snabbt räkna ut att även om ni har nån 1000 lapp mer i månaden så går många back iaf... dom som tjänar på deras politik är rika... lägg sen till allt kaos då högern aldrig kan komma överens.... går lägga till mycket mer på listan där med och mycket mer lär komma eftersom deras beräkningar täcker bara hälften av skattesäkningarna ungefär och hoppas på att det ska bli fler jobb och att det ska bli mindre sjukskrivningar osv och därför få in resten och det fattar ju alla att det kommer inte att gå ihop... sen kommer det bli dyrare bolån med för glöm inte bort hur hög räntan var senast dom var vid makten... nu har jag tagit det här än en gång kom inte och säg att jag inte har sagt vad som kommer bli dåligt med moderaterna för tycker jag har sagt det hela tiden...
Mycket bra skrivet men jag tror inte att de som är hjärntvättade av Reinfelt förstår innebörden av borgarnas politik om man kollar de fyra så ser man ju på långa vägar att de luras. Först verkar det att dom inte vet vad dom pratar om och inte verkar dom förstå att deras politik inte håller. Som du skrev det borde väl alla förstå att rösta med nån av vänsterpartierna inte för att jag gillar miljöpartiet men dom är flera hundra gånger bättre än de fyras gäng.