Citat Ursprungligen postat av Leatherface
det förekommer på alla nivåer så kom inte och skyll på statliga företag... som svar på artikeln där det är just vad moderaterna och resten av idioterna vill göra... att dra ner lönerna så ingen låginkomsttagare kommer ha råd att överleva utan att ha 2 jobb
Nej jag kommer inte med att det bara är så i statliga företag det var bara ett exempel.
Sen kan vi glömma allt snack om företag med miljardvinster för dom företagen är ändå bara någon ynka procent av arbetsmarknaden. Det viktiga i sammahanget är ändå små och medelstora företag för det är där jobben kan skapas.
Jag vänder på ditt konstaterande.
Höj skatterna och pålagorna för företagen så slipper folk att fundera på om dom ska behöva ha 2 jobb för att klara sig.
Dom är ändå chanslösa när det inte finns några jobb att få !
Det är det som är vänsterns väg.... att se till att alla blir sysslolösa eller lever enbart på bidrag som kommer in genom nya skatter.
Sen en fråga. Kan du tänka dej att gå till banken och låna pengar för att sedan ge bort dom ? Nej jag tänkte väl det. Då kanske du kan fatta att ingen vill satsa sina egna pengar i ett företag som måste betala mer än det får in.