visst vissa kanske hamnar på skitutbildningar men det finns många bra utbildningar också som jag vet folk går och har fått jobb efter det... jag själv vill gå utbildning och försöker få af att betala en åt mig men dom verkar inte så sugen på betala för en dom inte vet kommer klara av den med tanke på hur det gick för mig i vanliga skolan... visst sjukskrivningarna har ökat men det kan man inte bara skylla på sossarna... företagen skär ju bara ner så folk får jobba hårdare och folk har ju fullt upp i vanliga livet utöver det så klart kroppen orkar ju inte hur mycket som helst... jag vet många som blivit utbrända på arbetet och kommer inte kunna arbeta igen... och dom kommer drabbas hårt med moderaternas politik... inte skulle väl ni vilja anställa en som inte kommer klara av att arbeta? bäst skulle vara och införa 6 timmars dagar bla... sen har man inte råd att vara sjuk med moderaternas politik så många far ju sjuk till jobbet då..... och att dom vill ha sjukintyg från dag 1 är ju idioti... är det viktigare skriva ut sånt än att koncentrera sig på dom som behöver vård? iofs kommer ju ingen ha råd med vård ändå med eran politik så.... sen så vet ju alla att vi har fått städa upp efter er moderater under lång period och tycker det vore mycket bättre använda pengarna till nåt vettigt istället för att städa upp efter er....