Citat Ursprungligen postat av karl48
Citat Ursprungligen postat av rojac
På tal om kostnader.
I sverige finns 556.000 sjukpensionärer, Antal företagare är 420.000
Allt enligt www.ekonomifakta.se
Tror du att alla sjukpensionäer simulerar ja håller med om att visst finns det rötägg som gör det men de finns faktiskt folk som är sjuka och inte kan jobba och sen vem vill anställa sjuka utan bidrag dessa sjuka mäninskor måste väl också leva men det är klart den som har fått ha turen att vara frisk vet inget men om det skulle hända vad gör ni om ni inte kan jobba? och får ingen ersättning (allt de här om sjuka är bara Reinfelts försök till hjärntvätt av svenska folket och att vinna valet )
Nej absolut inte! Det finns många som är riktiga sjukpensionärer och ska vara det. Men också en del som är sjukpensionärer för att de inte klarar sitt gamla jobb (å inte vill ha nått annat)
Vad jag ville visa på är: lägg ihop antalet lä'gg ihop antalet arbetslösa + sjukpensionärer +pensionärer och tänk sedan på vad de övriga ska jobba ihop för att det ska gå ihop.
Men jag har förstått att många tror att det både går att äta kakan och ändå ha den kvar.
Om man gör exemplet att det finns 20% som lever enbart på "bidrag" (av befolkningen)och vi har en skatt som är högre på arbete än 50% så innebär det att 50% av den arbetsföra befolkningens skatt går åt till detta.
(gissar att en del protesterar mot att jag säger att det är över 50% i skatt. Men lägg då ihop komunalskatt +moms + ev statlig skatt +övriga punktskatter typ på bensin mm)