Citat Ursprungligen postat av eviln
Skicka soldater? Om det är fredsbevarande styrkor du menar så kan jag enbart hålla med. Vi borde skicka fler till alla världens oroshärdar istället för att vara rädd för att Achmed Muhammed då ska spränga en bomb i tunnelbanan i Stockholm.
man löser våld med mer våld... och börjar man skicka soldater till dom länderna kan du räkna med att risken ökar för det... nej tack vi ska inte dit nåt.... låt USA och co klara deras krig själv... jag kan förstå varför dom länderna gör attacker mot usa osv... jag försvarar inte attackerna men jag förstår varför det hände... det är USA's eget fel...

Jag med, synd att vi måste dra in ditt bistånd då för att ha råd, vill du det med?
moderaterna vill dra ner biståndet till fattiga länder även om dom drar ner för alla sveriges fattiga med... och det är sjukt att ens man kommer på såna saker...

Statligt finansierade låtsasjobb betalda av Stockholm, Malmö och Göteborg.
Riktiga jobb kommer om bottniabanan (mot all sannorlikhet) kommer att användas fullt ut.
fel fel fel.... riktiga jobb snackar jag om... förut var det nästan alltid bara 15-20 jobb här i stan ledigt... nu är det jämt kring 40-50 jobb just nu är de väl bara kring 30 men ändå bättre... så det har ökat med 100% alltså typ bara på senaste året... i en av grannkommunerna är de väl nästan 100 jobb lediga jämt nu... men va hjälper de när jag inte får dom jobben iaf...