Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Parabolmotorer, Hur funkar det?

Parabolmotorer, Hur funkar det?

Som ni kanske vet har jag varit inne på att köpa lite fler lnb,men tänkte att det kanske skulle vara smidigare att köpa en motor istället...

Parabolen jag tänkte använda är ~70cm och positionerna jag vill kunna ta in är 30w,1w,5e,7e(OM det är möjligt),13e,19e.

Kan någon tipsa mig om allt jag behöver och hur det funkar och så vidare... ;-)
    hur vet man om mottagaren klarar motor?
    tackar på förhand...

:idea:

Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    14 gånger
    Du behöver en mottagare som kan DiSEqC1.2 , det gör dom flesta. En rotor t.x. Stab 100 och bara en LNB annars blir inställningar inte rätt. Sedan pluggar du manualen tills du kan den utantill , det tog en liten stund för mej och fatta vad dom ville ha fram. Med fri sikt får alla dom positioner du skrev om. Du får undvika att zappa mellan satelliterna , för det litet långsamt och flytta skålen.

Mvh Kalle

PS. Du vet väl om Privat Gold på Sirius :smile:

ok , kan du tipsa om en bra rotor kanske finns de nån snabbare eller som har lite lull-lull, vad vet jag..

vill helst ha en billig men också prisvärd...

tackar kalle_p ska kolla den på sirius ;-)

Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    14 gånger
    Jag tror alla rotorer är lika långsama, från Astra till Hispasat tar det dryga 40sekunder för mej.

Mvh Kalle

Liknande ämnen

1. GK AU funkar hos mig!!
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 11:18
  2. [LÖST] funkar ej=?
    Av starcraft i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-11, 09:34
  3. Funkar SI för mig?
    Av ZxD i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-04-02, 16:11
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss