precis det jag sa oxo BER är viktigast... men lägre AGC ger mig en massa BER så den måste vara över 55 hos mig iaf... BER måste inte vara på 0 men den bör vara det... den klarar av att korrigera till en viss gräns sen blir det mosaik... som jag sa bor man nära sändaren så kan man klara sig med lägre tom 0 kan räcka då.... men normalt bor man ju en bit ifrån och då räcker inte det eftersom att signalen måste förstärkas då... hamnar den under 55 hos mig på agc får jag mosaik direkt... om du kollar på hans siffror ser du att det är likadant hos han med... lägre AGC gör det känsligare för störningar med... iaf det jag säger är att man ska kolla på agc oxo då man ställer in men hur högt det måste vara kan skilja beroende på var man bor i hans fall bör den ligga över 55 oxo vad jag kan se... sen kan det variera kraftigt mellan boxar med.... får han bara upp agc till kring 55 på mux5 med så sjunker nog hans BER rejält där med... att bara byta kablarna kan räcka...
eviln: har du inget bättre för dig än att hålla på bråka hela tiden? börja inte nu igen har ingen lust att gräla jag heller... ta och väx upp...

Svara med citat