Hahaha, så tänkte jag också när jag började köpa på mig hemmabioprylar. Men visst, det går i vågor det där också, nu har jag inte köpt någonting nytt sedan... tja, i julas köpte jag ny projektor iofs, men i övrigt har jag faktiskt samma högtalare och samma reciever som jag startade med. Högtalarna är jag helnöjd med så dom lär hänga med ett tag till, däremot kommer nog recievern att bytas så fort plånboken tillåter, och så vill jag ha ett par buttkickers också.

Det där med kablar är ett väldigt märkligt fenomen. Helt klart framstår ljudet olika genom olika kablar, men vad som upplevs som bäst är en smaksak. en del lyckliga människor tycker att vanlig lampsladd låter bäst, medans andra behöver vattenkylda guldkablar med öhlin-stötdämpare.

Vad gäller tv så säger jag bara att projektor is the shit! Har du plats så skaffa en crt direkt. Jag har haft lcd förut och även kollat på en hel del andra lcd och dlp, sedan tänkte jag skit samma och hängde upp en stor fet CRT (förvisso den minsta som finns) i taket och ärligt talat, fastän det är en av dom billigaste crt-modellerna så sopar den fullständigt mattan med alla lcd och dlp som jag sett. Dock ska man ju vara ungkarl som jag innan man skaffar sig såna grejer. jag känner nog inte en enda kvinna som skulle tillåta att man hänger upp en 50-120kg klump i taket.