Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Reperationstid Dreambox?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Reperationstid Dreambox?

Hej,
    Skickade in min dreambox till Digital Nordic den 20/3 och har ej fått tillbaka den än! :cry:
    Dom säger att dom skickat den till Tyskland.

Kanske något att tänka på för er som går i tankarna att köpa Dreambox. Om ni köper en se till att ni har någon annan mottagare i reserv.

/JB
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

Kan man inte lämna in en Dreambox till en "vanlig" reparatör eller är den så
    speciell att man måste anlita nån särsild?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Tackad
    1 gånger
    Tog nästan 4 månader för mig att få en tuner utbytt i en 500T.
    Bit ihop bara...

Toks: De flesta DBs är nog under garanti när de går sönder.

Vänta 4 mån! nej då lämnar jag nog in den nånstans som har bättre service än så, och struntar i eventuell garanti.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Det är inte det som är saken... Saken är den att det går inte att få tag på delar till Dreamboxarna om man inte är en godkänd reperatör av Dream Multimedia... Det är där skon klämmer...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Det är inte det som är saken... Saken är den att det går inte att få tag på delar till Dreamboxarna om man inte är en godkänd reperatör av Dream Multimedia... Det är där skon klämmer...

Ajdå, är det så illa. Bara att hoppas att den inte går sönder.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Jag har varit med om 1 utan ett par 100 som jag har sålt som har pajat... Och det var ir mottagare från fjärren som pajade då... Annars har det mest varit kassa tuners... Men dom har varit kassa redan vid leverans... Och dom har vi fått fixade snabbt så...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Fick Äntligen tillbaka min Dreambox Idag efter 3månader på service
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

Hej,
    Jag har en DB som bara reagerar när jag trycker mute knappen på fjärrkontrollen, ingen annan knapp fungerar. Jag har testat fjärrkontrollen med en annan DB och den verkar fungera. Är det någon som har upptäckte liknande problem med en DB7000S?
    Kan det vara ir mottagaren som är trasig? isafall varför fungerar den bara med mute knappen? Hur lagar man den?
    Amadow

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Har varit med om samma sak på DM500... Bara att skicka in till Digital Nordic så fixar dom... Eller lämna den där du köpt den...

Liknande ämnen

1. Streama Dreambox -> dreambox via internet
    Av kendash i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 12:18
  2. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  3. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss