Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: 500S tappad mottagning

Provade iofs o byta switch o huvud när det inte funkade hos mig, utan skillnad då.
    Vet inte riktigt vad jag gjorde för att få mitt o funka ige.
    Bröt alla strömkablar o separerade dom totalt i från varandra..då funkade det huxflux..bara för att sluta fungera igen när jag flyttar boxen till andra sidan tv:n..
    kan det vara nån strömkontakt från dvd eller video som kan tänkas störa..

Jag har litte svort att tro att non slad spökar men jag tror att nonstans är det fell på kabeln som går in i db-n eftersom det kronglar bara ner du flyttar den.O en till du har inte två mottagare ihopkoplade då moste den andra vara från koplat.(det är en tanke bara).mvh

Näe,,har bara 1 motagare på denna....får väl fortsätta o leta detta oförklarliga fel.
    Men tack för tankeverksamheten

Kom på nu att det brukar komma upp en ruta oxå där det står "omkopplare kanalen kunde inte hittas" vilket ju förmodligen härleder till att det ej finns nån mottagning som sagt..

så där gjorde min box också... gjorde så att jag drog ur nätsladden sen funka den igen..

Det som du skriver brukar ju komma när man zappar fort melan kanalerna o switchen hänger inte riktigt med från lnb 1 till lnb2. Men som sagt kolla kablarna om de får bro kontakt i f-kontakter.

hmmm...vi har testat lite olika varianter på den som inte gick nu i kväll.. o den går inte än Åtminstone inte på viasat.. mottagning där är ca 62 nu, men flera tusen i "ber"
    På canal digital så funkar det men även dör störningar i "ber", fast bara 100-200..
    Provade o byta viasat huvudet,,hjälpte ej,,bytte switch, dock till en äldre...

Det vi noterade i alla fall var att den inte hoppar över frå CO i infon till ND...alltså måste det vara något i switchen som inte e helt ok...förhoppningsvis,,men ej nödvändigt...switchen var ju den jag fick igång mitt med....

Vad göra? Ny switch inhandlas dom närmaste dagarna i alla fall...

det kan vara en trådlöstelefon som spökar
    ännu troligare är att du har en dålig tuner
    vanligt problem på 500s
    dreambox 800hd se

Dålig turner vet jag inte direkt...provad hos grannen..funkade klockrent direkt.

kan switch eller huvud typ "hänga" sig?

Jag känner igen problemen från min DB 500c. Jag har tappat alla tv4 kanalerna..

Ok..då har vi provat o byta till nya huvuden, ny switch, ny kabel mellan box o switch..
    Resultat= Knapp skillnad... viasat går i gång,,men med otroligt låg motagning,,typ 71..o fortfarande massa störningar.. canal digital går mycket bättre efter bytet i alla fall..knappt några störningar alls kvar.

Vi provade oxå en annan db500s, men resultatet blev det samma..o den boxen funkade prickfritt på sitt ordinarie ställe...

Vad ska man säga...... :?:

Liknande ämnen

1. Tappad signalstyrka
    Av KT87 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 23:07
  2. Problem med tappad satelit
    Av Beffa i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 18:15
  3. mottagning DB500-T
    Av karlandreasa i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 11:54
  4. Box med bra mottagning
    Av ynot i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 16:25
  5. tv4-mottagning
    Av Monzzon i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 19:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss