Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: 500S tappad mottagning

  1. #1

    500S tappad mottagning

    Jättemysko problem. Vid tv byte så dog alla viasats kanaler med en mottagning på 60-65.
    Låg tidigare på typ 90 i mottagning. plus att det kommer upp ber störningar även på kana digitals kanaler.Dock bild ändå på canal digital. O detta kvarstår även när man stoppar tillbaks boxen i gamla tv:n. det enda jag gjort är att flytta boxen 1 m bort.
    En polare har fått samma problem, han har inte ens flyttat sin, utan det har blivit huxflux..HJÄLP..

  2. #2
    kollat så sladden sitter ordentligt?

  3. #3
    Japp,,allt sitter som det ska,,bytte tom huvud o switch för att eliminera dom möjligheterna, känns mer som att den e extremt känslig för yttre störningar, typ en annan elkabel eller nått...jättemysko.

  4. #4
    Får jag froga var sitter talriken på husets väg? Är det trä huss? kolla att den har inte rört sig på grund av solen för det är södra sidan ner det är varmt trädet drar ihop sig ner det är kalt så tvert om .

  5. #5
    hmmm...jag har trä hus o min kollega har sten,,o det funkar ju nu för mig men inte honom. Tror mer på att det är nått som stör eller är extra känsligt...men det e ju som sagt roligt att det bara är viasat kanaler som påverkas...o en o annan canaldigital..

  6. #6
    I såfal so har han trodlös netverk prova o kopla bort o testa uttan den eller bytt frekvens på den trodlösa.

  7. #7
    vi har trådbundet bredband bägge 2. Den icke fungerande boxen testades i går i ett annat huhåll, där bara funkade den...tom viasat.
    Så summa sumarum så måste det vara något som stör så pass att viasats motatgning slås ut. Typ att det kanske blir nån låsning i boxen av nått slag..eller är det nån som har någon annan bra förklaring? (tacksam för svar)

  8. #8
    Då är det kablarna som spökar ta bort F-koplingarna o gör om koplingen bode utte o ine.

  9. #9
    "Då är det kablarna som spökar ta bort F-koplingarna o gör om koplingen bode utte o ine"

    Hmmm...inne e det ju frågan om 1,,in i boxen dvs..men du menar alla ute oxå..typ alla in i switchen o in i huvudena? Misstänker att du menar att det blir en hel "nollställning" dvs..

  10. #10
    Ja det jag menar kolla alla kablar från lnb till switchen o från switchen till mottagaren.O är det bara via som spökar bytt mellan ingångar till switchen. Funkar inte det heller då bytt hella switchen.Mvh

Liknande ämnen

  1. Tappad signalstyrka
    Av KT87 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 23:07
  2. Problem med tappad satelit
    Av Beffa i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 18:15
  3. mottagning DB500-T
    Av karlandreasa i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 11:54
  4. Box med bra mottagning
    Av ynot i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 16:25
  5. tv4-mottagning
    Av Monzzon i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 19:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss