Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Problem med kanalsökning.

Problem med kanalsökning.

Har problem med att på vissa kanaler får jag bara meddelandet "Service could not be found!¨". Spelar ingen roll om jag gör en ny kanalsökning. Verkar som den inte hittar kanalerna på rätt plats.

Funkar hur bra som helst på alla viasatkanaler från sirius, men jäklas på en hel del kanaler på thor. Bl.a. Discovery, Animal Planet, vissa Canal+ kanaler osv.

Vad är det som är fel?

När brukar det göra så ? När du är på en viasat kanal o skal gå över på c+ eller när du är på en c+kanal o titta på en kanal.mvh

Gör så hela tiden. Började när jag gjorde en ny kanalsökning, men då var det bara på svt2, trodde den buggat ur eller något så jag valde helt enkelt svt2 från sirius istället som fungerade.

Nu ville jag försöka fixa till så att jag fick svt2 från thor igen så jag gjorde en ny kanalsökning för alla kanaler.

Nu fungerar inte svt2, discovery, animal planet, canal+ film2 och ev. nån fler.

Har du provat att reboota boxen? Vad har du för mottagare?

DB 500S

Jo har startat om den flera gånger, dragit ur kontakten osv.

Det är mycket märkligt. När du gjorde kanalsökning var det manuelt eller automatisk.O viasat funkar alla kanaler?

Automatisk, alla viasatkanaler fungerar.

Prova o ta bort alla kanaler på cd eller sateliten thor välj igen i instalationen o gör en ny sökning funkar inte då heller vet fan vad det är. det fins en till här på forumet som har nestan samma prob han har me en db 500s!

mmm...har samma problem, fast tvärtom Får canaldigital men inte viasat.

vad är ditt problem då?

Liknande ämnen

1. DM 600 PVR (kanalsökning problem)
    Av lota68 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 18:39
  2. Har problem med Ny kanalsökning
    Av glenning i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-01, 22:11
  3. Kanalsökning....
    Av Don Jorko i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 21:16
  4. kanalsökning
    Av Samoth i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 20:40
  5. Kanalsökning
    Av Gizmo i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 21:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss