Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Problem med kanalsökning.

Jag tror att ni blandade ihop lnb-na med sateliter! Om du står framför talricken lnb 1 till venster på thor till höger 2 sirius.Räta mig om jag har fell? Mvh

tjaaa...att man inte får in viasats kanaler som jag annars brukar få är ju ett problem
    Förmodligen något som stör i switchen el dylikt..genom att den ej hoppar över till ND i infon utan står kvar i CO och gul i stället för grön markerad.

Altair4..har du en massa störningar oxå? Typ flera tusen i "ber" ?

ibi: Jag har inte blandat ihop, allt har fungerat perfekt i flera veckor tills nu.

steffe06: Jo på de kanaler som inte syns är det lägre signalstyrka och en massa ber. Känns som den använder fel transponder eller vad det heter.

Skulle ju kunna ändra manuellt, men vet inte riktigt vad för information som behövs.

Alatair4.. har du lite störningar även på dom kanaler du kan se? typ mellan 6-200?

Lyckades komma till rätta med detta på min egen box..nu e det en kompis som har fått samma problem.. o jag har inte en aning vad det var som gjorde att det började funka för mig igen... :x

När jag fick till det 1:a gg på min egen så tvärdök det igen när jag flyttade boxen på andra sidan tv:n...

hmmm...du har inte bytt tv? det har vi nämligen gjort bägge 2..samsung 42" platt.

Nej inte bytt TV inte heller bytt plats på boxen.

På viasat har jag runt 300-400 ber, men de fungerar ju perfekt som sagt, bara lite sämre vid dåligt väder. Canal Digital har jag 0-5 ber kanske så det är väldigt skumt det inte fungerar.

Men jag tror som sagt den inte hittar kanalen på dess rätta plats. Vilken information behöver jag för att kunna manuellt söka åt kanalerna?

Titta in på ljungsat o ta frek för c+ o i boxen i service searching o Manual Transponder Scan velj satellit freq Polarity o Symbol Rate o start scan Mvh

Ok, ska testa ikväll då jag slutat jobba.

Vad är adressen dit förresten?

Jag tror han menar Lyngsat :wink: där kan du iallafall hitta allt för manuell sökning. 8)

Får det inte att fungera ändå, ska gå och kolla till parabolen senare och kolla alla kontakter etc.

*edit* Gick upp och vred om LNB litegran, nu funkar det perfekt igen.

*edit2* Men vad i helvete. Funkade nyss, men nu försvann samma kanaler igen.

Liknande ämnen

1. DM 600 PVR (kanalsökning problem)
    Av lota68 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 18:39
  2. Har problem med Ny kanalsökning
    Av glenning i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-01, 22:11
  3. Kanalsökning....
    Av Don Jorko i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 21:16
  4. kanalsökning
    Av Samoth i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 20:40
  5. Kanalsökning
    Av Gizmo i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 21:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss