Intressant tråd det här... :-)
Jag har själv provat att spela in från min DM-500T till både Linux via NFS och till XP via CIFS men aldrig fått det att gå klockrent. D.v.s. att ibland går det alldeles perfekt. Men ibland blir det störningar i bilden. Det känns inte pålitligt.
Jag undrar om det inte är samma kretsar inblandade som när man streamar från Dreamboxen? För det blir nämligen liknande resultat. Ibland går det alldeles perfekt och ibland blir det bara störningar. Har läst vissa inlägg på nätet som menar på att hårdvaran i DM-500 inte är den bästa och att problemen skulle bero på det?
Mitt nätverk hemma är 100Mb/s switchat och jag har ingen anledning att tro att det är något problem med det.
Det skulle vara intressant om de som rapporterar om sina resultat med att spela in till mnt disk också provar att streama till t.ex VLC och se om det går bra?
Jag misstänker som sagt att det är hårdvaran som skickar ut "streamingen" som är mindre bra. Ev. kan det skilja mellan olika boxar. Det skulle ju kunna förklara varför det går bra för vissa och inte för andra.