Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: digital box som "bastation"?

digital box som "bastation"?

Hej,

Finns det någon digital tv mottagare som kan fungera som "basstation" så att man inte behöver köpa en box till varje tv?

Vissa lägenheter m.fl som redan kör digitalt kan ju se på olika kanaler samtidigt utan boxar...

En dröm vore väl en basstation som samtidigt hade w-lan så att man kunde se på tv via datorn!

Drömmer jag eller kan någon ge mig tips vad som är bäst

Re: digital box som "bastation"?

Citat Ursprungligen postat av orvar
    Vissa lägenheter m.fl som redan kör digitalt kan ju se på olika kanaler samtidigt utan boxar...
    Tror knappast det, digital tuner måste finnas antingen inbyggd i TVn eller lös i låda bredvid, hur skulle det annars bli bild?

Tittar dom på nått så är det analogt.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Re: digital box som "bastation"?

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Tror knappast det, digital tuner måste finnas antingen inbyggd i TVn eller lös i låda bredvid, hur skulle det annars bli bild?

Tittar dom på nått så är det analogt.
    Visst kanske det är analogt i kabeln. men det tas ju emot någonstans digitalt och omvandlas sedan analogt.

Citat Ursprungligen postat av stedvato
    Halloj Orvar !
    Kolla på www.multibox.se/about.html
    Ja den känner jag igen. Minns att jag försökte bli testpilot för boxen en gång i tiden.
    Då finns det alltså det jag efterfrågar

Är multibox den enda i sin klass eller finns det liknande manicker?

Citat Ursprungligen postat av stedvato
    Halloj Orvar !
    Kolla på www.multibox.se/about.html
    Ja den känner jag igen. Minns att jag försökte bli testpilot för boxen en gång i tiden.
    Då finns det alltså det jag efterfrågar

Är multibox den enda i sin klass eller finns det liknande manicker?
    Det finns ju utrustning som är tänkt att användes för fastighetsägare som vill bygga ett eget kabeltvnät. De fungerar ju så att de tar in en massa kanaler från exempelvis parabol och sedan görs om till analoga signaler och distribueras vidare som analog kabel-tv. Denna typ av utrusning var dyr redan då den var modern och nu finns ingen marknad för den eftersom ingen efterfrågar analog tv så det som skrevs i föregående inlägg är nog det närmaste man kan komma som riktar sig till konsumentmarknaden. Personligen har jag svårt att se meningen med den eftersom den dels bara fungerar för fria kanaler och man missar hela grejen med EPG och 5.1 ljud. Det blir billigare att köpa 2-3 boxar i så fall.

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 22:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss