Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nokia mediamaster 9802 -> HTPC. Hur?

Nokia mediamaster 9802 -> HTPC. Hur?

Hej

Har en Nokia Mediamaster 9802 s. Satellitmottagare alltså. Har tröttnat på att försöka få pc:n att koda av kanalerna direkt så jag vill dra kabel från mottagaren till pc:n och använda en ir-blaster för automatiska kanalbyten.

Köpte ett hauppauge PVR-350 med S-video ingång. Men jag får verkligen ingen tillfredsställande kvalitet på bilden.

Är det nån som kan rekommendera vad jag bör göra för att få ett bra uppsätt med min htpc, nokia och plasma-tv?

Behöver jag nåt annat kort till datorn, eller använder jag det jag har felaktigt?

Det är nått som verkar konstigt!
    Hauppauge PVR-350 är väl ett analogt kort så vad är det du försöker göra igentligen?

Vill du se satellit TV i din PC så behöver du ett DVB-S kort
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Alltså... jag vill fortfarande ha kvar min satellit-mottagare, jag vill dra en kabel från mottagaren till PC:n, med så bra kvalitet som möjligt. Vad ska jag ha för kort för det då?

Jag har testat med DVB-S kort från technisat med det strular ju nåt så in i h-e med avkodningen av Viasat och Canal Digital så jag har valt att fortsätta köra med min Nokia-box....

Att plocka ut signalen analogt ur boxen och skicka den till ett analogt kort måste ju bara innebära problem och kvalitetsförluter.

Det måste helt enkelt vara bättre att reda ut dom problem som du haft med DVB-S kortet.

Finns säkert ett antal personer som kör likadant och kan hjälpa till.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Att plocka ut signalen analogt ur boxen och skicka den till ett analogt kort måste ju bara innebära problem och kvalitetsförluter.

Det måste helt enkelt vara bättre att reda ut dom problem som du haft med DVB-S kortet.

Finns säkert ett antal personer som kör likadant och kan hjälpa till.
    Ja, det gör det säkert, men jag höll på i över ett halvår och försökte få hjälp om det utan resultat. Det är därför jag gav upp...

Liknande ämnen

1. Nokia Mediamaster 9600 S
    Av 806663 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 09:31
  2. Nokia Mediamaster 220S
    Av henkelarsson i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-20, 16:49
  3. Nokia mediamaster
    Av Lawsonas2 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-11, 19:02
  4. Nokia 220s Mediamaster
    Av quaderx i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-09, 22:22
  5. [LÖST] Nokia Mediamaster 9802 S
    Av Zetagi i forum Viasat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-08-09, 13:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss