Jag tackar för intresset och de svar och förslag jag har fått. Jag lade en del tid och pengar med att dra ner en coaxkabel med både satelit- och vanlig antennsignal till varsin tv utgång i huset. Jag köpte en ny lnb med två utgångar, en till varsin våning, när jag fick reda på att man måste ha en utgång (eller lnb) för varje mottagare. (Det talar de inte om i annonserna för mottagare med dubbla tuners) Det är inte så intressant att ha två dvb-s tuners i en mottagare eftersom varja tuner måste ha egen lnb och både mina går till varsin våning. (Det skadar inte heller iochförsig) Jag glömde nämna andra anledningar till varför jag vill ha comboboxar istället för endast dvb-s mottagare: En anledning är att få tillgång till lokalkanalerna och kanal 6. En annan är för att kunna ha en favoritlist med alla kanalerna och där 1:an, 2:an och 4:an är byt mot marksänt för att lättare kunna "följa med" lokalnyheterna eftersom stockholms lokalnyheter inte är så intressant för mig som bor i västragötaland, och jag slipper leta efter västnytt kanalen när lokalsändningen börjar. En tredje anledning är att om någonting händer parabolen har jag ändå tillgång till tv och viceversa. När det gäller linux mottagare så finns det relook, ITGate och tripple dragon. Alla verkar mycket intressanta ur prisperspektiv utseende och finesser. Tyvärr har bara den dyra dreamboxen det jag letar efter och jag vet inte om den fungerar med en cardsplitter. OK, prv kan jag offra om jag bara var helt säker på att jag kunde få två comboboxar att fungera med en cardsplitter. Jag har hittat en Conax EuroCAM 4.00 på nätet för 849:- Då skulle min gamla cdc-7000 st fungera med en cardsplitter. Det finns en plats för modul men är inte den platsen för boxer, dvs marksänt? Boxen har redan en conax läsare. 1399:- plus 849:- = 2.248:- Mycket läropengar om det inte skulle fungera för mig. Även om den digiality hade fungerat och även fungerat med cardsplittern hade det ändå inte varit en bra lösning. Kortläseren göms bakom hela frampanelen (bra för övrigt) och ett cardsplitterklientkort sticker ut för långt för att kunna vika upp den igen. Fult och dåligt för fjärkontrollen med nervikt frampanel. Ville bara tilläga att digialitys fjärkontroll är läcker och tung men inte praktisk. De flesta fjärkontroll idag är något böjd så att knapperna inte pekar rätt upp utan har en vinkel i förhållande till varandra. Det gör det lättare att inte trycke fler än en knapp i taget. Digialitys är slim, elegant, och helt platt. Jag som inte har feta fingrar har svårt att inte mosa flera knappar samtidigt. All hjälp och förslag är välkomna.