För det första, jag är ingen expert utan har prövat mig fram. Att trixa betyder att dra ut Cardsplitterkortet om det inte får kontakt och stoppa in det tills det fungerar, det kan ta någon minut till 5 minuter och med att stänga av och sätta på mottagaren, med en Conaxmodul 4.0 eller en Dragoncard/T-rexmodul fungerar det klockrent redan vid 1:a försöket. Dragon/T-rexmodulen har jag använt till att ha ett Viasatkort i och även det har fungerat bra i CD:s Combobox.

Då jag fick mig en Viacessmodul av CD för att kunna se Boxerkanalerna, gjorde jag ett litet experiment med att koda ett gammalt"piratkort" i Viacesskoder och detta "piratkort" fungerade klockrent och kodade av det jag ville se (eller vad som var kvar att se, bla SVT Europa). Nu lär inte kortet kunna koda av något då koder är bytta och jag inte orkar leta efter nya samt att det är för gammalt och svagt med de nya kodstandaren som tillkommit.

Detta är min erfarenhet av CD:s combobox, en trevlig box vars enda brist är att den inte har hårddisk.