Tycker nog att Lyngboxen fyller sitt behov. Är mer intresserad av att se bra sport och film i HD-kvalitet och kunna spela in det jag inte se pga arbete etc än att ha en DB att skruva på. Att det inte är open sourse låda bryr mig föga, då jag ändå inte klarar av, eller är intresserad av att programmera. Priset verkar inte vara så avskräckande i mitt fall, om priset blir 7.000:- inkl en hårddisk på 160 gig så är det inte mer än c:a 1.000:- mer än vad man får betala för en DM 7025s med lika stor hårddisk eller till och med ett par kronor billigare än vad den ännu ej levererade DM 8000 skulle gå på med lika stor hårddisk.

Den duger nog till lite mer än att användas som kapsylöppnare eller isskrapa, det är ju i alla fall en satellitbox som på pappret slår de flesta befintliga PVR-boxar med hårddisk då den kan användas till att se på både vanliga SD- och HD-sändningar.

Finns det någon som har någon erfarenhet av Lyngsats boxar och kan ge allmän information om hur de fungerar och gärna en recension om hur uppdateringar fungerar och om den är buggig samt vilken "opassande" information Lyngsat utelämnat och vilka problem det har lett till, själv hittar jag inte någonting annat än diverse material om den nya boxen samt att Rymdstyrelsen givit stöd till Lyngsat i deras utveckling av boxen.