Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: En skum fråga om Dreambox/Samsung-TV

En skum fråga om Dreambox/Samsung-TV

Jag har köpt en ny samsung LCD-TV (som har inbyggd kortläsare för marksänd digital-tv).
    Jag är helt grön på det här men går det att använda den inbyggda kortäsaren i TV:n i nån slags kombination med boxen så jag kan använda mig av Samsungens Digital-TV funktioner? Annars, vilken box skall jag skaffa, 500c/s/t? Bor i UPC-hus men vill ha så stort och bra utbud som möjligt. Vad är bäst då, CanalDigital kabel/sat, ComHem, ViaSat?

Det här ämnet passar säkert in i många kategorier men testar att lägga det här.

Om du bor i ett hus med UPC så kan du aldrig få kabeltv från nått annat bolag (varken comhem eller CD)

Om TVn är godkänd av boxer så måste du ta kanalerna från en egen antenn, dom signalerna finns inte i kabeln.

Ska du se satellit så måste du ha egen parabol och annan box, vilket som är bäst bestämmer du själv :lol:

Som sammanfattning så är mark/kabel/satellit sänd digitaltv 3 olika saker och behöver 3 olika mottagare.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Ok kanske är dumt att forsätta följdfrågan här men gör det ändå...

Om jag bara vill komma åt "lånade" ;-) kanaler via internet-card-sharing vad är bäst att satsa på då? Vilka leverantörer har bäst utbud? Det var lite det jag undrade, skall jag köpa en c, s eller t-box? Eller kan en c-box även ta emot cardsharing-satellitkanaler?

Behöver jag ha en parabol för att ha en s-box enbart för att ta emot kanaler vi internet?

Behöver jag något fysiskt kort i boxen?

Eftersom UPC varken är digitalt eller följer DVB-C så kan du glömmma allt vad kabelhack heter.

Vad man väljer sen är ju personligt men du måste ALLTID stå för tvsignalen själv, kortet kan befinna sig någon annanstans.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Ok, så då kan jag skaffa en satellit-box utan att ha parabol då?

För jag antar att comhem kör samma system som upc?

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Satbox utan parabol går ju säkert bra om du INTE ska se på något, men det antar jag att du kanske vill :shock:
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Citat Ursprungligen postat av dwat
    Ok, så då kan jag skaffa en satellit-box utan att ha parabol då?

För jag antar att comhem kör samma system som upc?
    Nej, nej. nej,

Jag säger ju att du måste ta signalen själv alltså måste du ha en parabol om du ska se satellit TV

UPC har inga likheter med nått annat och är inte en kortlösning.

Ok, makes sense... ;-)

Så vad finns det då för alternativ om jag inte vill ha parabol men ändå vill komma åt många kanaler via internet? Marksänt? (Boxer) Eller kabel (Comhem, Upc, CanalDigital)?

Alltså skall jag skaffa en Markbox eller Kabelbox?

Förlåt!

dwat-KOLLA litte betre på de inläg som de har skrivit till dig! Frågan är om du förstor? Vad har du för system i legenheten nu?(Comhem eller UPC) Mvh

Liknande ämnen

1. DM800 skum bild
    Av winger i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 13:24
  2. Skum Hyr Dvd
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 22:03
  3. Skum kodning
    Av Shaft i forum Boxer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-16, 09:18
  4. skum sagem-box
    Av norsken i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 08:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss