Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Har det blivit någon låsning

  1. #1

    Har det blivit någon låsning

    Jag har två boxar som jag använder till Canal Digital. En Kombo och en Nokia. Jag har Nokian på landet och har nu kört hela sommaren utan problem. Kombiboxen har stått oanvänd sedan i april och nu är det omöjligt att få igång avkodningen. Okodade program ser jag, den känner av om kortet är isatt eller inte men den kodar inte av någonting alls.
    Har det under sommaren hänt någonting i kopplingen box - kort. Det är ju litet underligt att avkodningen pajat när den bara stått. Kortet går fortfarande hur bra som helst om jag stoppar det i Nokiaboxen.

  2. #2
    Har du testat den klassiska norska reseten (boxen helt strömlös ca 30 sekunder) :lol:
    Den kan ha blivit grinig när den fått stå oanvänd.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Prova att dra kortet ut och in nån halv millimeter med boxen påslagen....

  4. #4
    Norska reseten är provad men Kronbloms tips ska jag testa nästa gång jag är i närheten av boxen.
    Den har varit utan ström hela tiden men sladden har suttit i vägguttaget. Åskan kanske har tagit kortläsaren.

  5. #5
    Vi kanske missuppfattar varandra, när jag sa strömlös så betyder det att sladden skall dras ur väggen.

    Inget annat klassisk fel, kortet vänt åt fel håll?

    Kan du läsa abbonemangsinfon i kortet?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Precis allting fungerar som vanligt men jag har ingen behörighet att se programmet när kortet sitter i Kombiboxen. Kortet är rättvänt. Den försöker läsa av kortet men kan inte klara av det.
    T-bird - Jag förstod hur du menade med norska reseten. Jag tror kortläsaren har lagt av.

  7. #7
    Då for du ta kontakt med CD o du for en anan combobox eftersom du har ab hos dem.(du har vel inte glömt sista reckningen) bara en tanke ursäkta för den!Mvh

  8. #8
    Jag håller med ibi, felanmäl den till CD så får dom skicka en ny eller reparera den.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Jag fortsatte att testa mitt kort i andra boxar än mina egna. Resultatet blev att kortet inte gick att använda i någon Kombo box men däremot i alla Nokia boxar.
    Ett samtal till Canal Digital bekräftar att CD låser korten till en viss box. Det märkliga är att alla Nokia tar kortet medan inte en enda Kombo box gör det. Några andra fabrikat har inte kollats. Det gäller tydligen att släpa med sig Kombon till landet eller använda bara Nokias boxar.

  10. #10
    Hur som helst om du stopar i kortet i combon garanterat att Nokian kommer inte att funka så entligen anv du Combon eller skafar en till Nokia.Mvh

Liknande ämnen

  1. Låsning av dreambox
    Av drimis i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 19:54
  2. ComHem har blivit uppköpta!
    Av Polisen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 16:01
  3. låsning!
    Av ehrlin i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 12:49
  4. Piratkort.nu har blivit avslöjade!!
    Av carlper i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 19:42
  5. [LÖST] 24 h låsning
    Av kenneth711 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 21:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss