Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Har det blivit någon låsning

Citat Ursprungligen postat av PePe
    Jag fortsatte att testa mitt kort i andra boxar än mina egna. Resultatet blev att kortet inte gick att använda i någon Kombo box men däremot i alla Nokia boxar.
    Ett samtal till Canal Digital bekräftar att CD låser korten till en viss box. Det märkliga är att alla Nokia tar kortet medan inte en enda Kombo box gör det. Några andra fabrikat har inte kollats. Det gäller tydligen att släpa med sig Kombon till landet eller använda bara Nokias boxar.
    Tycker ivf att det verkar underligt.
    Combon var den första ( och hittills enda? ) som har möjlighet att knyta till boxen, så det borde vara precis tvärt om, att kortet går i combon och ingen annanstans.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Abonnemanget startade för två år sedan och under vintern har jag använt Kombo boxen och under sommaren Nokia boxen. Förra året gick det bra att efter sommaren köra Kombon igen utan problem. Efter den sommar vi nu haft kunde inte Kombon läsa kortet men i Nokian inga problem.
    Faktum kvarstår T-bird. Mitt kort fungerar i de Nokia jag provat i men inte i någon Kombo. Det går ju att leva med men det är bökigt. Det var ju enklare när bara kortet behövde tas med vid flytten mellan ställena.
    Som abonnent borde jag kunna använda mitt kort i vilken box som hellst som kan ta emot CD. Att låsa korten till en viss box är ojust, kanske inte ens lagligt.

PePe det är smma sak med viasat de korten är låsta till boxen eller!Är det inte så att de vill att du skal stopa i kortet i cobon o kanske låtta den vara ine ett helt dag?.Men do garanterat funkar inte i Nokian?Mvh

Liknande ämnen

1. Låsning av dreambox
    Av drimis i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 19:54
  2. ComHem har blivit uppköpta!
    Av Polisen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 16:01
  3. låsning!
    Av ehrlin i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 12:49
  4. Piratkort.nu har blivit avslöjade!!
    Av carlper i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 19:42
  5. [LÖST] 24 h låsning
    Av kenneth711 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 21:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss