Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 56

Ämne: Eu drar Sverige inför domstol...

Citat Ursprungligen postat av marimekko
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Vad yrar du om? :roll:
    Jag missade visst en negation där. Ber om ursäkt. Jag störs heller inte av Robbans monopol

I den perfekta världen skulle det ju naturligtvis vara bra med fri konkurrens och massor av operatörer med stora kanalpaket. Tyvärr så kan det ju inte fungera riktigt så med marksändningar, till skillnad från satellitsändningar.

Varför har EU vaknat just nu? SVT har sänt sin "statstelevision" genom Teracom i 50 år och tidigare har det väl inte varit sådant här snack? OK, EU är inte så gammalt men den här debatten skulle man väl kunna ha haft även på den analoga tiden. Det var ju en hel del slagsmål om den tredje platsen i det analoga nätet, som så småningom vanns av TV4. Därefter har ju herr Scherman tjatat en del om höga sändningsavgifter, men EU har aldrig lagt sig i. Någon som har en åsikt om detta?

Boxer förlorar kontrollen

Tv-operatören Boxer ska få konkurrens i det digitala marknätet. Regeringen planerar att före årsskiftet lägga fram ett förslag som kan öppna en miljardmarknad för konkurrens.

http://www.idg.se/2.1085/1.81864

Det blir intressant att se hur de tänkt sig detta...

Härliga kommentarer på IDG också, Sveriges alla idioter på ett och samma ställe. Brrrrr.

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Jag tycker CD och Viasat slår sina påsar ihop och så kan EU strunta i att Boxer har monopol.

Staten borde erbjuda digitaliserings bidrag på 2000kr för varje person som skaffar sig CD eller Viasat. I alla fall de första 5åren. Då är det ju bra. Dom som inte kan ta emot boxer eller har problem kan då skaffa sig satellit istället.

Jag förstår inte riktigt EUs problem, så länge som alla kanaler i marknätet finns via satellit, vad är då problemet ?

Priserna lär ju inte bli så mycket dyrare bara föra tt CD + Viasat går ihop eller att Boxer fortsätter med monopolet ? eller ?

Jag hoppas i alla fall att dom går ihop. Då försvinner ju också tjaffset med TV3 och Kanal5 som alla klagar på.

Vakna nu.
    Staten ska inte hålla på med MONOPOL och SUBVENTIONER eller BIDRAG.
    Så fort staten lägger sig i så blir prisbilden skev, och om du inte fattar det så måste någon betala subvensionerna, och det är du och jag när vi betalar skatt eller köper något (moms ).
    Fanns det inte så mycket inblandning av staten i våran ekonomi, skulle inte pålagorna behöva vara VÄRLDENS HÖGSTA.
    Mvh
    Mimmie

Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

Citat Ursprungligen postat av mimmie
    Vakna nu.
    Staten ska inte hålla på med MONOPOL och SUBVENTIONER eller BIDRAG.
    Så fort staten lägger sig i så blir prisbilden skev, och om du inte fattar det så måste någon betala subvensionerna, och det är du och jag när vi betalar skatt eller köper något (moms ).
    Fanns det inte så mycket inblandning av staten i våran ekonomi, skulle inte pålagorna behöva vara VÄRLDENS HÖGSTA.
    Jag betalar gärna skatt och subventionerar saker som sjukvård, utbildning, elkraft och annat som gangar alla. Jämför elpriserna med de vi hade när det var monopol och el producerades till självkostnadspris. Jag vet vilka jag föredrar...

Staten ska visst hålla på med subventioner om det gagnar "aktieägarna", dvs medborgarna i landet. Att EU klankar ner på Boxer beror enbart på att de har för många tjänstemän som letar saker att göra. Är det något som ska avvecklas så är det den organisationen.

Vi hade tidigare Europas billigaste el,(subvetionerad) nu är den som Europa i stort.
    Tar du telefonen istället är det helt omvänt. Innan Televerket fick konkuranns så kostade det ( ca 10 år sedan )1,27 dag 0,97 öre kväll i minuten att ringa till Gävle från stockholm, det är priser man inte ens accepterar med en mobiltelefon, och eftersom Televerket även drev NMT nätet utan någon konkurans, så kostade det endast 4-5 kr i minuten.Det är inte ens billigt idag med tanke på tiden som gått.
    Det är mycket som gangnar alla, ska det betalas eller subvesioneras av staten är vi snart som dom gamla Sovjet medborgarna, och det funkade ju bra,eller ?
    Har jag fel om jag tror att du inte är glad över senaste valresultatet.
    Mvh
    Mimmie

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Eh sen när kom politik in i det här.

Snälla mimmie, tror du verkligen politiker BRYR sig om oss vanliga dödliga. De kvittar vilka som styr, alla politiker (makten) är skojare mer eller mindre.

Titta bara på historian, vi har samma problem med makten som man hade från början långt tillbaka i tiden. Inget har förändrats bara de verktyg vi har (bilar, tv apparate osv). Som dom var då, är vi nu.

Makt korrumperar. Är man inte korrupt blir man det med tiden. Ganska enkelt eller hur.

Sedan kan man tvista om monopol på en del områden är bra eller dåligt osv. Personligen tycker jag staten (och kommunerna) borde sköta så lite saker som möjligt.

De borde istället utöva uppföljning, kontroller, regleringar, finansiering osv för de bolag eller företag som bedriver statliga uppdrag så som polisen, sjukvården etc.

Men så kommer det nog aldrig att bli, då har politikerna för lite KONTROLL över oss :/

Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Eh sen när kom politik in i det här.

Snälla mimmie, tror du verkligen politiker BRYR sig om oss vanliga dödliga. De kvittar vilka som styr, alla politiker (makten) är skojare mer eller mindre.

Titta bara på historian, vi har samma problem med makten som man hade från början långt tillbaka i tiden. Inget har förändrats bara de verktyg vi har (bilar, tv apparate osv). Som dom var då, är vi nu.

Makt korrumperar. Är man inte korrupt blir man det med tiden. Ganska enkelt eller hur.

Sedan kan man tvista om monopol på en del områden är bra eller dåligt osv. Personligen tycker jag staten (och kommunerna) borde sköta så lite saker som möjligt.

De borde istället utöva uppföljning, kontroller, regleringar, finansiering osv för de bolag eller företag som bedriver statliga uppdrag så som polisen, sjukvården etc.

Men så kommer det nog aldrig att bli, då har politikerna för lite KONTROLL över oss :/
    Tjenare.

ALLT ÄR POLITIK !

Och det ligger mycket i det du skriver, och beskriver.
    Mvh
    Mimmie

Ja och om det stämmer är den DEMOKRATI! Mvh

Liknande ämnen

1. förberedelse inför image byte
    Av mannen11 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 19:22
  2. Canal plus inför reklam
    Av mmmvvv i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 15:42
  3. Braindead drar till thailand
    Av braindead i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 17:17
  4. nu drar jag till thailand i 2veckor!!
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 18:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss