Znocko de är tveksamt den klarar detta. Jag vill minnas att en tidning gjorde något test för något år sedan eller liknande och kom fram till att många router/brandväggar av det billigare slaget inte klarade mer än 5-8 Mbit genomströmning.
Inte behöver du skaffa dig en cisco för att klaga den hastigheten men du får räkna med att kanske behöva skaffa en ny router/brandvägg om du får snabbare hastighet.
Du kan ju enkelt testa genom att koppla datorn direkt till adsl modemet om du har t.ex. adsl 2+ så märker du att det gå mycket fortare att överföra filer.
Jag vet inte några routers/brandväggar som klarar den högre hastigheten men det borde finnas billigare produkter som numera är "trimmade".
Själv har jag en watchguard soho6, den klarar runt 80Mbit genomströmning, skaffade den för 4år sedan eller något då jag tröttnade på att billiga routers/brandväggar inte levde upp till mina förväntningar.
T.ex. fungerade inte SSH som det skulle plus spel och annat inte gick så bra, när jag bytta upp mig, WRRROOOMM då gick allt perfekt.