Till matkoh:
Jag respekterar dina åsikter men de är inte helt riktiga alltid.

1. Linksys tillverkas INTE av Cisco som jag nämnde i en annan tråd. Linksys är bra grejor och bolaget ÄGS av Cisco. Men det betyder inte att deras produkter tillverkas av Cisco. Om du ringer Linksys-support så får du tala med lika stora idioter som om du ringer till D-Link eller Netgear. Tro mig jag har provat!
Det är en helt annan klass på riktiga Cisco-grejor och Cisco support. Men då kostar det pengar!

2. Vad gäller att D-Link låter kunderna beta-testa FW så är det påståendet lika sant för Netgear, Belkin eller vilken annan tillverkare av hemma-routrar som helst. Det är en följd av att priserna är låga och att nya produkter skall ut på marknaden fort... D-Link är inte sämre än någon annan i detta avseende. Jag har haft Netgear-prylar som varit näst intill oanvändbara p.g.a. dålig FW.

3. Att det finns alternativ FW till Linksys är inget som Linksys supportar. P.g.a. att WRT54G(L) är Linux-baserad så valde Linksys att släppa källkoden fri. Ett antal entusiaster utvecklade alternativ FW (som är mycket bra!) men Linksys själva supportar inte detta. D-Link har f.ö. också släppt källkoden fri till sina Linux-baserade modeller t.ex. DSL-G604T. Och det finns faktiskt en alternativ firmware till den också. Klassen på det projektet är dock inte alls lika hög som på Linksys-FW.

I mitt tycke är D-Link lika bra (eller dålig) för hemmabruk som konkurrenterna Netgear eller Belkin m.fl. Jag själv har som sagt bara positiva erfarenheter från D-Link. Men då förväntar jag mig inte att de skall prestera på professionell nivå. I mitt arbete som nätverkstekniker på ett större företag skulle jag aldrig använda "hemma-prylar", vare sig D-Link eller något annat. Då använder vi Cisco eller HP eller möjligen 3Com. Men då är som sagt prislapparna helt andra. Yrkesmässigt blir det dock billigast i längden att slippa strul.
Som hemanvändare däremot är kraven inte lika höga och prislappen får gärna vara låg. Då duger D-Link, Netgear, Belkin eller Linksys. Och skall man välja mellan dem så håller jag med dig om att Linksys är att föredra. (Dock är den INTE "made by Cisco") ;-)