Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: De har tappat hjärnan!

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Men snälla ni. Precis som eviln säger, det mesta betalar vi skatt på.

    Det här landet bygger ju mycket på att människor betalar skatt på olika produkter / tjänster. Om det blir för många som t.ex. bränner hemma (sprit) så går ju staten miste om pengar. Så fort något system utnyttjas av för många då blir det ändring (eller rättning i leden).

    Politikers första prioritet är att få in skatt för att kunna fördela pengarna till olika saker. Dom bryr sig ju inte om det blir skatt på biobränslen. Alla som går på "snacket" om att vissa saker ska bli befriede från skatter kommer bli snopna.

    Det är ju sådant som bara varar en kortare period.

    Bor man ute på landet, har plats och det blåser ofta, då är det bättre skaffa ett litet vindkraftverk. De tjänar man mera på i längden. Vem vet hur dyr elen blir om 20år t.ex.

  2. #12
    Men man behöver vell inte akceptera allting man kan vell protestera eller.Skall man bara akceptera för att de vill beskata den.Om de säger att ni skall hoppa i bron gör ni det?

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    Men man behöver vell inte akceptera allting man kan vell protestera eller.Skall man bara akceptera för att de vill beskata den.Om de säger att ni skall hoppa i bron gör ni det?
    Men det grundläggande frågan är väl ändå om din pelletsbrännare är så miljövänlig som du tror?
    Det går nog åt en del energi för att frakta runt dina råvaror, komprimera och göra pellets av resterna. För övrig så lär det vara en hel del plast i vilket görs av oljor.
    Jag har en verkningsgrad på 1:4 alltså hundra watt el ger 400 watt värmeeffekt.
    Antar att du har 1:1 på din pelletsbrännare.

    Så är det då inte fel att jag bestattas för elen men inte du för dina pellets?

  4. #14
    Plast i pellets då har du ingen aning vad du pratar om. Men jag tror att vii har häller inget att argumentera för här gäller det att akcepteras allting o hålla käft.Tack för mig i deta sammanhang.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    Plast i pellets då har du ingen aning vad du pratar om. Men jag tror att vii har häller inget att argumentera för här gäller det att akcepteras allting o hålla käft.Tack för mig i deta sammanhang.
    Så att jag inte är av samma åsikt som du gör att du ska hålla käft och acceptera?
    Jag förstår inte hur du tänker.

    För övrigt så var det du som påstod att sopor användes för pellets och skulle således innehålla plaster. Spån och bark är inte sopor.
    Men det är inte helt lätt att hänga med i vad du menar.

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Evelin LOOOOL snygg kontring, smock.

    ibi självklart får man protestera, det var inte så jag menade utan jag tänkte mera på att man inte ska ha höga förväntningar på politiker och förändringar.

    Det tar nästan alltid längre tid än man tror och går segt som tusan.

  7. #17
    Hej Vänner

    Detta är sverige i ett nötskal, först ser dom till att alla är "tvungen" att skaffa en sak sen när alla skaffat det så kommer skatterna som ett brev på posten. Det finns många exempel på det.

    Någon här skrev att det skulle vara billigare att fixa egen el via ett eget vindkraftverk; FEL, om du skaffar egen el så får du betala skatt på den el du själv tillverkar. Snacka med miljöpartiet så kanske dom vill ta bort den skatten, neeeej tror inte det, dom vill också ha in pengar
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  8. #18
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Nicepoz NÄÄÄÄÄ är det sant, måste man betala skatt på egen el man producerar även om det är ett slutet system där man inte skickar ut egen producerad el på elnätet.

    De var ju bara för mycket. ÄKTA Svenska Politiker.

    Kålsupare allihopa säger jag.

    Lovar runt, håller tunt !

  9. #19
    Jooo, tyvärr är det så att man måste betala skatt fastän det är ett slutet system.
    Samma sak är det väl med skatten på dieselbilar, varför? Dom är ju renare än bensinbilar, okay, några av er kommer att säga tvärtom men man kan ju då ställa sig frågan varför det enbart är dieselbilar som är godkända undergjord, ex. i gruvorna. Tror nog att det är att dieselbilar drar så mycket mindre soppa än bensinbilar och om nu alla skulle skaffa dieselbil så skulle ju staten gå miste om massor av miljarder i skatterpengar.
    Fy på er miljöpartiet som gör det så dyrt att åka till jobbet varje dag.
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    fy på moderaterna och dom andra svinen dom satsar mindre på kolletivtrafik och höjer priserna på det och istället satsar på motorvägar... det är ju bara att flytta problemet... nää höj priset till 20-30 kr/litern på bensin och sänk skatten på miljövänliga alternativ och märk dom pengarna till stora satsningar på kollektivtrafik... och sänka priserna på det rejält eller tom ha gratis.... iaf det ska kosta att förstöra milljön...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Tappat undertexter
    Av chrillerobertsson i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 21:52
  2. Tappat kanaler
    Av dobdob i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 17:32
  3. tappat hd
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 13:54
  4. tappat kanaler
    Av bomm i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 21:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss