Kalle_P självklart är det så, det handlar ju om att sälja från branchens sida.
Jimmi jo iofs de är sant. Det kanske inte är nödvändigt att skaffa 1080p skärmar just nu. Antar 720p räcker.
Men det största problemet i europa är nog snarare att det är så få hdtv sändnigar. Då är det ju helt meningslöst med en sådan skärm.
Och fattigmans varianten är ju att använda en 19-21tums dator CRT monitor, den klarar ju HDTV eller i alla fall ännu högre upplösningar så man kan titta på formatet i alla fall om än i ett fönster.
Dock måste jag påpeka att 1080p kräver ganska mycket krut av datorn, i alla fall än så länge då det inte finns några grafikkort (vad jag vet) som har äkta hårdvarustöd för de olika dvd och hdtv formaten.
Jag har 3.0Ghz P4 och de räcker fint för 1080p som är encodat med WMA, men kör jag quicktime hdtv trailers för filmer så laggar det duktigt. Även .avi filer (divx och xvid) i 1080p formatet går bra att spela upp.
Förmodligen klarar de nyare processorerna av att spela upp detta utan problem. Sedan har jag läst en den om uppspelningsproblem och många påstår att koden inte finslipats för uppspelningen av olika format ännu till datorerna då HDTV inte slagit igenom.