Robur det är ju bara för att dom flesta inte bryr sig om HDTV. Jag tycker det är beklagligt att det inte har kommit längre, HDTV, i Europa.
I USA finns det jättemånga HDTV kanaler numera och dom kör på 720p, det blir riktigt bra bild.
Här är det en samfällighet också, vill vi ha HDTV kan vi endast ta emot det, göra om signalen och skicka ut i det analoga nätet (130 hus). Å andra sidan är jag numera teknikansvarig samt har ekonomiansvaret i föreningen.
Med lite tur så kommer vi inom ett år börja bygga ett MF-nät (se www.macab.se för mera info) då kommer alla kunna se precis vilkan kanaler dom vill samt att vi fortfarnde kan mixa in analoga kanaler (basutbudet i marknätet t.ex. som är gratis) plus andra special kanaler
Vi kör "Intern TV också, Info TV". Trevligt man kan visa filmer och göra allt möjligt (även om just detta inte är lagligt)
Enda sättet att få HDTV är att skaffa parabol. Jag tror inte Comhem kommer köra ut HDVT i framtiden, det finns nog helt enkelt inte plats i kabeln, dom måste nog ta bort flertalet andra kanaler och det tror jag inte dom vill.

Svara med citat