Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 44

Ämne: Canal Digital's kabel tv

prova att söka på provederna finns bara 2 en för comhem o en annan

Citat Ursprungligen postat av ibi Visa inlägg
    ”janbananfan” Det är faktiskt COM HEM som stoppar folk att sätta upp sina paraboler. Titta på ett avtal som de skriver med hyresvärden så kommer du att gråta över. Skulle de inte göra det så skulle ganska mänga skaffa sig parabol. På so sett tjänar com hem på dem + att de tar in fria kanaler från satellit för pengar. Vad kallar du det? Jag kallar det svindleri inget annat, .Det är en annan sak om de tar in non kanal som är kodat då måste de också betala för det men gratis kanal som bara ligger der o ta betalt för fy. Konstigt nog att om du o jag fuskar so åker vi ditt men de då nej de får fallskärm istället.
    Låter väldigt konstigt i mina öron. Kan man hitta det avtalet på deras hemsida nånstans?

Jag har ComHem och parabol hemma och det är jag inte ensam om i våran förening.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Jag mailade CD och fråga lite om deras boxar och om det skulle komma in några ny snart..
    -Svar
    -Hej och tack för ditt mail Det är på väg en ny till till våra kabelkunder. Vi jobbar fortfarandepå att få den att arbeta fortfarande. Något datum för releasen har viinte fått ännu.

Ska vi gissa på att merparten av Canal Digitals supportpersonal inte har en utbildning som grundskollärare i svenska i ryggen?

CD i bostaden (umeå)

Hejsan.
    Jag har en Dreambox 600C.
    Har Canaldigital i mitt kabeltvnät.
    Dremboxen hittar ej CD's kanaler, jag behöver veta frekvenserna hur kanalerna ligger.
    Har någon dessa så maila mig dom, tack på förhand.

Gud hör bön...

Sitter i Gävle och har CD digitalt via Cantabs nät. Sedan några veckor sänds kanalerna som ingår i Cantabs abbonemang även ut digitalt. Vackert. Dom har även behagat godkänna 4 nya boxar, se närmare här:

Force 315 C-CO - 995:-
    Triax CR310 - 1095:-
    Triax CR317 PVR - 2895:-
    Maximum C-8000 CX-CI - 5695:-

Någon som vågar tycka något om boxarna utifrån spec eller ännu bättre, utifrån erfarenhet?

Någon som har lust att tipsa om vilken box man ska satsa på? Tror ni utifrån vad som framgår för dessa 4 boxar att det räcker med specsen Conax Cas7, QAM om man letar efter andra alternativ?

Maximum C-8000 CX-CI med HDMI och Spdif verkar ju väldigt spännande och rätt snygg också om ni frågar mig...

Citat Ursprungligen postat av ibi Visa inlägg
    ”janbananfan” Det är faktiskt COM HEM som stoppar folk att sätta upp sina paraboler. Titta på ett avtal som de skriver med hyresvärden så kommer du att gråta över. Skulle de inte göra det så skulle ganska mänga skaffa sig parabol. På so sett tjänar com hem på dem + att de tar in fria kanaler från satellit för pengar. Vad kallar du det? Jag kallar det svindleri inget annat, .Det är en annan sak om de tar in non kanal som är kodat då måste de också betala för det men gratis kanal som bara ligger der o ta betalt för fy. Konstigt nog att om du o jag fuskar so åker vi ditt men de då nej de får fallskärm istället.
    Jag har Familjebostäder och COMHEM och jag får ha parabol på balkongen så länge den inte sticker ut. Så jag tror inte Comhem är problemet
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

är det ingen som kan läsa av cd orginal box på proveders eller dyligt

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Evex Visa inlägg
    är det ingen som kan läsa av cd orginal box på proveders eller dyligt
    CD Satelit har 60 10 -> 60 80 för providers, fast det kanske var kabel du var ute efter?

Citat Ursprungligen postat av palpatin Visa inlägg
    Hejsan.
    Jag har en Dreambox 600C.
    Har Canaldigital i mitt kabeltvnät.
    Dremboxen hittar ej CD's kanaler, jag behöver veta frekvenserna hur kanalerna ligger.
    Har någon dessa så maila mig dom, tack på förhand.
    palpatin

Symbol rate: 7000
    Konstellation: 64 QAM
    Frekvens: 47-860 MHz

Tror jag du kan hitta CD

Liknande ämnen

1. Canal digital kabel.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 01:51
  2. Canal-digital via kabel-tv
    Av Ballatin i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 18:18
  3. Canal Digital Kabel-TV
    Av janbananfan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 18:30
  4. [LÖST] Canal digital kabel tv
    Av metalsebbe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 22:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss