Det gör de väl också. Tyvärr ska de ju ha betalt för dem (de vill ju förstås ha betalt för deras distribution), men nog sänds de...Ursprungligen postat av DennisOlof
Det gör de väl också. Tyvärr ska de ju ha betalt för dem (de vill ju förstås ha betalt för deras distribution), men nog sänds de...Ursprungligen postat av DennisOlof
Hur tänker du nu? Varför skulle dom fimpa kanaler? Jag tycker snarare att de skulle fylla på med betydligt fler.Ursprungligen postat av DennisOlof
Bara för att en kanal ligger fritt på satelliten betyder inte att Com hem får sända den gratis i sina nät. Det är upp till kanalernas ägare att sätta priserna. Men visst kan jag hålla med om att Com hem är bra på att ta hutlöst betalt.
TheVaran problemet är att comhem redan har max antal kanaler i nätet man kan klämma in.
Du kan köra ut cirka 40st analoga och 40st digitala. Sedan går det inte mer. Då anser jag att dom faktiskt kunde plocka bort några utländska kanaler med minst antal abonenter för att då kunne köra ut några digitala.
Bästa vore ju om dom tog bort allt analogt och kör allt digitalt. Då kan dom få in några flera kanaler istället för att parallell sända flertalet kanaler.
Å andra sidan kräver det att alla har digitalboxar.
Vi får se vad som händer med combort![]()
Ursprungligen postat av DennisOlof
Men nu sänder de ju ca 130 digitala och 13-14 analoga kanaler så nog borde det finnas kanaler för de flesta smaker men visst håller jag med om att de borde digitalisera helt och hållet det är trist att betala dubbelt för både analogt och digitalt.
Jasså 130st digitala, undra hur dom lyckats få in det där. För följer man standarden finns det endast utrymme för 80 analoga kanaler.
Men man kanske kan pressa in mer om man kör digitalt, jag vet inte så noga.
Sak samma, vi får se vad som händer, comhem är i alla fall dyrt, de tycker många andra också.
En analog kanal tar lika mycket plats som flera digitala kanaler, beroende på hur mycket man komprimerar kanalerna. Så komprimerar man de digitala kanalerna mycket så kan man nog få plats med många. Men de blir kanske inte så bra bild.
Vill minnas att det finns kabelnät ute i Europa med flera hundra digitala kanaler. Och analoga utöver det. Nåja har svårt att tänka mig att det skulle vara fullt. Däremot kanske det inte finns marknad för fler kanaler.Ursprungligen postat av DennisOlof