Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Erfarenhet med FireDTV + CAM + ComHem + SageTV

Erfarenhet med FireDTV + CAM + ComHem + SageTV

Hej,

slänger ut den här frågan för att se om någon har uppsättningen:

SageTV, FireDTV (eller FloppyDTV) med tillhörande CAM

och kör mot ComHem?

Har testat och har lite issues som jag tänkte dra över till SageTV - men först skulle det vara bra att se om nån annan försökt (och kanske fått det att funka prickfritt?)

Mvh

Om du inte berättar vad du vill så är det inte ens säkert att någon bryr sig i att svara.

Har inget Fire/Floppydtv själv så jag kan inte hjälpa till
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Som jag skrev...

Då säger jag det igen; är det nån som fått det att fungera?

Kanske ett meningslöst svar eftersom jag inte använder fire/floppydtv. Men jag har testat technotrend premium och budget kort under windows och det fungerar inte bra!
    Under linux fungerar saker bättre men jag har fortfarande problem med "blockig" bild på svt 1, 2 och tv4. Har köpt antennförstärkare som ska stödja comhems frekvenser men det gör ingen skillnad.
    Mitt tips är att du testkör med linux. De har, enligt min mening, bättre drivrutiner eftersom fler kanaler fungerar för min del. Hoppas det här gav dig något, trots att jag inte använder firedtv.

/P

Det finns inga drivrutiner för FloppyDTV / FireDTV för Linux. Däremot kan jag säga att mitt FireDTV-C funkar suveränt bra i WindowsXP och i Windows Vista 32-bit. Jag har även ett Technotrend Premium DVB-C 2.1 som funkar jättedåligt i Windows så där har du rätt boliver.

Nu har jag bara kört mitt FireDTV med DVBViewer (samt testat lite med Vista Mediacenter). Jag har inte testat SageTV så tyvärr kan jag inte svara på frågan... Men rekommenderar varmt DVBViewer!
    Ronny

vad kör ni för CA modul ?

Kul att folk till slut fångade upp tråden, även om jag själv faktiskt inte experimenterat så mycket med detta på ett tag. Testade snabbt häromdagen men jag tyckte beteendet i SageTV var precis som jag tidigare upplevt. Det går att scanna kanaler men tuningen är inte stabil vid kanalbyten vilket gör HTPCn alldeles för opålitlig.

lSom redan påpekats finns inga drivisar för Fire/Floppy DTV till Linux så att köra MythTV är inte möjlöigt. Jag har istället nu installerat min FloppyDTV i en Win MCE2005 burk och där funkar den i princip felfritt.

Funkar klockrent!

Hej

Jag kör SageTV med FireDTV-kort. Inga problem.
    Tänk dock på att ha en v4 CAM (Conax modul) Jag körde först en v5 men då var det instabilt, detta kan ha ändrats nu med nyare firmware.

Jag kan med senaste betan av Sage TV även spela in SVTHD.

/ANSY

Liknande ämnen

1. Erfarenhet av videoglasögon ?
    Av Efraim i forum TV
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 16:08
  2. Erfarenhet av Strong 8700?
    Av zac i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 20:10
  3. Erfarenhet av AVerTV DVB-T?
    Av GF i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-22, 18:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss