Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
Jag skulle vänta med att skaffa LCD TV eller Plasma. Priserna lär vara samma som dom är nu om ett år, och då lär du kunna få 1080p apparater.

Tror jag i alla fall, helt klart värt att vänta, även om det inte finns några sådana sändningar skadar det inte att ha en apparat som klarar hela hdtv standarden.
Nu när platta skärmar har funnits ett tag så tror jag knappast att det är lönt att vänta, om man nu inte absolut vill vänta. Om ett år kommer det vara nästa grej som de vassaste skärmarna har - ska man vänta då också?

Nä vill du ha en TV nu, slå till och njut.

Själv tycker jag att bildkvalitetsskillnaden mellan de olika apparaterna idag bara har betydelse om de står bredvid varandra. När den väl står där i ensam majestät och inte går att jämföra med annat så kommer man vara nöjd oavsett. Däremot så skulle jag köpa en med digital mottagare samt även kanske full HD om jag tyckte de extra pengarna var värt det vid tillfället...

Sedan så kommer man ju inte ifrån att man gärna jämför och läser recensioner och andras intryck till förbannelse när man ska göra ett sådant köp, men det är i varje fall i mitt fall p.g.a. att det är så jävla roligt!