Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem med beering

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Problem med beering

Har problem med min dreambox 500s.
    Jag har gemini 3.40 max var. Sirius funkar skit bra. Dock på Thor så på vissa kanaler så får jag beering så jag ej kan se på den. Har provat med en annan dreambox 7000 och där funkar det utan problem.
    Vad göra ? :?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Kan vara en parabol inställning att du måste ändra den någon millimeter... Vill minnas att DM7000 har bättre tuner än DM500 så det kan vara något sånt som spökar...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Jag har testat flera saker så har kommit fram till att det är hårdvaru fel. Har lämnat den på felsökning hos en polare som är född med en lödkolv i arslet :P
    Nån som vet vad som är typiska fel på 500 s en ?

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Vet din kompis om att han har detta rykte "född med en lödkolv i arslet" ))

Jag skulle gissa på de Deaaaaaas säger.

Att försöka kolla om parabolen kan ställas in bättre så du får starkare signal och bättre mottagning.

ha ha ha..det tror jag inte att han vet...jag har provat boxen på flera ställen, och problemet är likadant..kan ju aldrig skada att felsöka den, eller hur?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Sant... MEN tänk på att om något går fel när han leker i boxen så kan du inte skicka den till DreamMultimedia för garanti reparation... Det är det som är det tråkiga... Det är svårt att få tag på nya tuners till Dreamboxarna som man själv kan sätta i...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Ja det är sant. Får köpa en ny i värsta fall.. Dock är kille jävligt säker på elektronik :P
    Nån som vet vart man kan handla reserv delar till en 500 s ? Är det elfa som gäller ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss