Hej
Funderar på att skaffa canaldigital abb till mitt dvb-s kort som klara HD plu har kortläsar o alla div tillbehör som behövs. men nu är min fråga kommer de att funka?
har hårt att dom har låst korten till deras boxar.
Hej
Funderar på att skaffa canaldigital abb till mitt dvb-s kort som klara HD plu har kortläsar o alla div tillbehör som behövs. men nu är min fråga kommer de att funka?
har hårt att dom har låst korten till deras boxar.
förmodligen inte...... har inte hört någon än där kortet har blivit låst.... bara en massa snack
Så du säger att det inte kommer att funka?Ursprungligen postat av igor
freddo antigen frågar du Canal Digital om kortet är låst till deras box eller dom du kan köra med en annan HDTV box.
Dom lär kunna svara på den frågan.
Om kortet är låst måste man lura kortet eller emulera precis som man kan göra på t.ex. Dreamboxarna. Då fungerar det ändå.
Jag är dock osäker på om kortet verkligen ÄR låst till deras HDTV box. Dom har ju inte haft så tidigare med vanliga kort och vanliga boxar.
Däremot är Viasatkorten låst eller knutna till boxarnas serienummer tror jag.
så kan man ju också göra men av tidigare erfarenheter av den kundtjänsten så litar jag inte ett skit på dom.
Ursprungligen postat av DennisOlof
freddo HEHE, aj då.
Jo det där känner man ju igen, de är ju ingen ide att prata teknisk språk med någon som inte är tekniker. Och viser versa.
Sedan tycker ju jag att kundtjänst alltid ska försöka hålla kvar kunden. Jo vi ska fixa de, visst kommer det "SNART" osv.
Sedan visar det sig att man fick vänta 3-4år eller något i den stilen. Så grymt dåligt. Noll koll.
freddo..... som du ser i mitt svar så sa jag att jag inte har hört att nån har varit med om att kortet har varit låst..... så det innebär att jag tror att det kommer att funka.....
har en polare som har hdkortet och han kör det i en cardsplitter mot hdboxen plus en annan box och det funkar utmärkt.....