Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Köpenhamn - Alkohol ?

  1. #1

    Köpenhamn - Alkohol ?

    Då var jag här med en rolig fråga igen...

    Ska till Köpenhamn den 24 (maj) för att gå på en konsert (Åker tåg dit) och tänkte då kolla lite om möjligheterna att köpa med sig lite alkoholhaltiga prylar hem...

    Så om någon har kunskap om dessa rågor så vore jag tacksam:
    * Finns det någon bra affär (med bra priser=billigare än sverige) i närheten av tågstationen?
    * Finns det några säkerhetsboxar på stationen med någorlunda tillförlitlighet?
    (Kan inte bära runt på det på konserten och efteråt är det för sent för att handla, tänkte ta det i en ryggsäck så det inte är uppenbart vad man bär runt på)
    * Jag är 20 kan jag handla och ta in i Sverige utan att någon jävlas?

    Jag har googlat lite och "Supermarket" - Bestbuy verkar ligga i närheten är det något att ha?

    Hoppas någon kan upplysa mig !

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Du har hela Vesterbrogade med affärer samt Istedgade med sidogator . Där finns små affärer med både sprit och öl

    Tror inte någo kommer jävlas med dig när du kommer hem till svedala.. Är ju begränsat vad du kan ha med.

    Boxar för förvaring finns på centralstationen

  3. #3
    tackar för svaret swedane !

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    sls

  5. #5
    Ställde frågan på flashback också och fick värsta konstiga svren , dom kan inte va seriösa med dom svaren va...?

    Länk till min tråd på flashback...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    Ställde frågan på flashback också och fick värsta konstiga svren , dom kan inte va seriösa med dom svaren va...?

    Länk till min tråd på flashback...
    Ledsen men det där var ju humor på hög nivå!

    Kan bara svara på en av dina frågor
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    * Jag är 20 kan jag handla och ta in i Sverige utan att någon jävlas?
    Det är inga problem om du är 20 fyllda. Du får garanterat ta med mer än vad du orkar bära i en ryggsäck också - så där behöver du inte vara orolig.

    Rent generellt så är alkohol av den sämre sorten en hel del billigare i Danmark än i Sverige. Ska du dock köpa något mer exklusivt så är det inte värt omaket.

    Kolla in de vanliga mataffärerna, det är oftast billigast där:
    Coopbutiker i Köpenhamn

  7. #7
    Okaj , tänkte att svaren på fb e lite omogna...

    Det jag tänkte handla in är nån flaska Absolut,martini och nån gin ...

    så de blir ju bara 3-4 flaskor..

    vet du hur prisskillnaden är för dom prylaran?

  8. #8
    Om du är 20 fyllda behöver du inte vara rädd för tullen ivf

    Laglig införselmängd från annat EU land är
    Spritdrycker 10 liter
    Mellanprodukter (t.ex. starkvin) 20 liter
    Viner 90 liter (varav högst 60 liter mousserande vin)
    Öl 110 liter


    Det lär inte få plats i ryggan :lol:

    Sprit är inte så mycket billigare än i sverige ivf inte om man köper märkesvaror, gissar på 75-80% av vad det kostar här
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss