Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Uppgradera Viaccess CA

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 557
    Tackad
    53 gånger
    Freelock, åh vad bra att du kollade TACK.

    Då vet jag att det är PC uppgradering som gäller i alla fall, har inte tillgång till hotbird nämnligen. Behöver verkligen hjälp på det här området, hoppas du kan ta dig tid att svara.

    Här finns det bild på alla modulerna, eller i alla fall de olika versionerna jag har.

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=19090

    Jag hittade även zip filen som fanns på SCMs egen sida och den mjukvaran som
    man kan uppgradera modulerna med är Viaccess 1.0 V484 v1.08.003 (samma som du postade tidigare)

    Jag har själv dessa moduler:

    5st ( P/N : 902513 ) V481 Rev. 1.0 Ver. 1.0
    2st ( P/N : 901273 ) V477 Rev. 1.0 Ver. 1.0
    1st ( P/N : 901273 ) V478 Rev. 1.1 Ver. 1.0
    1st ( P/N : 902532 ) V481 Rev. 1.0 SCA: 001


    Hittade en sidan med äldre information, tydligen har följande varianter varit ute

    Viaccess 1.0 V484 V1.07.004
    Viaccess 1.0 V484 V1.06.001
    Viaccess 1.0 V481 V1.04.001
    Viaccess 1.0 V478 V1.02
    Viaccess 1.0 V477 V1.00

    Sedan hittade jag lite annan information som jag skulle behöva klarhet i, det kanske inte går att uppgradera mina moduler ? Jag är säker på att jag bara har "red cam" varianten i alla fall

    ( Euro ) Viaccess (Red)
    ( P/N : 901273 ) V477 Rev. 1.0 Ver. 1.0
    ( P/N : 901273 ) V478 Rev. 1.1 Ver. 1.0
    ( P/N : 902513 ) V481 Rev. 1.0 Ver. 1.0
    ( P/N : 902532 ) V481 Rev. 1.0 SCA: 001

    Kan man uppgradera vilken version av "red cam" oavsett, till senaste mjukvaran som du postade länk till tidigare ? och har man laddat in Viaccess 1.0 V484 v1.08.003 fungerar då CAM modulen med boxer ? Hur vet man om uppgraderingen lyckades, måste man köra in den i en dekoder för att se vilken mjukvara som finns i CAM modulen ?

    Hittade även programvara (äldre) där man kunde uppgradere på Win9X men jag antar om jag vill få in senaste som funkar med boxer är det WinXP som gäller, samt PCMCIA slot.

    "När man stoppar i modulen måste den kännas av som "scm dvb module" och inte som "mtd-0002" för då funkar det inte. ? Ok, syns det när man kör in module i PCMCIA sloten, dvs windows som ska informera, man behöver inte köra något specialprogram för att kunan verifiera ovanstående eller ?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    923
    Tackad
    147 gånger
    Ja alla RedCam kan uppgraderas.
    PCMCIA sloten, dvs windows som ska informera om det är rätt, ingen program behövs för det.
    Viaccess 1.0 V484 v1.08.003 fungerar med boxer :-)
    Win95 är det svårare.
    Ska du köra med win 95 så återkommer jag med info om det.

Liknande ämnen

  1. Uppgradera Viaccess CA redcam
    Av Redcam i forum Övriga mottagare
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 10:58
  2. Uppgradera min box?
    Av taido i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 13:06
  3. Uppgradera orginalkort
    Av johan47 i forum Canal Digital
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 17:47
  4. uppgradera MP3.5 ?
    Av P-son i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 14:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss