Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp med ny setup + extra DB

Hjälp med ny setup + extra DB

Jag har idag en DB7020 och en nordenparabol med två huvuden och diseqswitch.

Vi håller på att renovera i källaren och har just nu elektriker som håller på att spåra i väggarna så att allt kablage blir dolt.

Jag har lärt mig en hel del om själva DB:n men nu ska vi ha TV i två rum nere och jag kommer då att skaffa ytterligare en 7020 eller 7025 till det andra rummet så att man får pausfunktion mm. på båda ställena.

Min fråga är egentligen vad som måste/bör ändras ute vid parabolen?

Min gissning är att jag byter ut mina LNB:er mot någon twin-varriant men hur många kablar ska dras till huset och ska jag fortsätta med diseqswitch?

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Du sätter twinhuvuden(dual) ute vid parabolen och från dessa till 2 DisEQ, och därifrån drar du varsin kabel ner till din boxar.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Tack för ett snabbt svar.

Skönt att höra en så enkel lösning, jag krånglade nog till det i onödan när jag började försöka tänka till. ops:

Någon som har bra tips på prisvärda twin/quad-LNB?

Liknande ämnen

1. Frågor ang Dreambox och min setup
    Av Benz i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 17:37
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 20:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss