Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: newcamd instabil

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    3 gånger

newcamd instabil

jag vet att jag bombarderar forumet just nu, men kanske dumma frågor, men jag hoppas att ni har tålamod med mig.

har ett problem (ibland) med min db500c. kör newcamd cardserver på den 6.10b och gemeni 3.4 image.

det flyter på fint för det mesta, CS funkar med en box till.
    sen idag gick det åska så jag drog ut boxen.
    Illa, nu har den blivit mycket instabil. den är igång några sekunder, minuter och sedan fryser hela boxen. indikatorn reagerar inte på att jag trycker på dosan.

drar ut kontakten och samma visa igen. vet att det var så här i början när jag skulle ha igång den. Men sedan fick jag igång den och den höll i fyra dagar, tills nu när jag bröt strömmen.

är det någon som har några förslag vad det kan vara som händer?
    nu har den dock varit igång en timme utan att den hängt sig. men det är ju lite jobbigt att hela tiden gå och tänka på om det funkar eller inte.

mvh Hugleik

Det är bra att du bombarderar forumet annars somnar det :clap:
    Kan bara säga att jag hade en box med Gemini 3.5 en tid och den betedde sig ungefär likadant, men jag körde inte kortservern på samma burk utan den var bara klient.
    Jag slängde på Peter Pan på den och efter det har den inte hostat en ända gång.
    Nu använder jag NewCS på annan server men rätta mig om jag har fel men jag tror Peter-Pan har NewCS förinstallerad och bara att konfa lite klient data för din andra box.
    Läs på lite om NewCS eller prova en nyare Gemini för det finns ver. 3.6
    Lycka till!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    3 gånger
    ber om ursäkt. hade gemeni 3.6 installerat. såg inte att det blev en 4a igår när jag skrev.

Citat Ursprungligen postat av Hugleik
    ber om ursäkt. hade gemeni 3.6 installerat. såg inte att det blev en 4a igår när jag skrev.
    Då återstår bara att byta image

Liknande ämnen

1. NEWCAMD CS
    Av tossun i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 14:48
  2. Newcamd
    Av mogge i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 09:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss