Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Glapp i antennkabeln till parabolen??

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Jag ha testat att klippa av och koppla om, dock med samma kontakt. Kan kontakten fallera? Den är väl liksom bara en fixtur för att kabeln ska fästas på korrekt sätt i mottagaren?

Det lutar åt att jag byter en del i taget. Varför jag inte tagit bort switchen är att kabeln inte räcker att dra direkt mellan lnb och mottagare.

Intressant i sammanhanget kanske kan vara att kabeln är förlängd på ett ställe. Kan kopplingarna totalt sett blivit för dåliga och därför stör ut bilden? Som det är nu har jag inga "pixelfel" i bilden, utan allt slocknar på en gång.

Att kabeln är skarvad är ytterligare en felkälla

En kabel har bara en viss livslängd, plasten torkar och det kommer in fukt och oxider.
    Jag skulle gissa att det är kabeln men det är förmodligen den som är bökigast att byta ut
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-30, 07:29
  2. Splitta antennkabeln?!
    Av bigmac i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 19:38
  3. Snö på parabolen
    Av Nubbe i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 16:36
  4. tv3 2-6 på parabolen
    Av pera i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 16:45
  5. Problem med glapp el fukt i kablar
    Av m_johan84 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 10:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss