Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dreambox DM 7020-S Root problem *AMATÖR*

  1. #1

    Dreambox DM 7020-S Root problem *AMATÖR*

    Jo det är så att min pappas kompis har fixat våran Dreambox DM 7020-S så att vi kan kolla på "fria kanaler" genom "kortdelande" När han höll på med detta så fixade han även ett Root password... Vilket jag tyvärr inte kan eller visste att han satt ditt.... Vilket leder till att jag inte kan fixa DreamStream E1 till min dator via user och pass inställningarna.... Nu till frågan:

    "Kommer jag att radera bort alla inställningar som han fixade till våran Dreambox DM 7020-S när jag flashar om den, även kortdelande grejen?"
    "vad kan root pass vara? om han inte har rört den?"

    Som sagt jag är ny här och amatör när det gäller det här med dreambox extra funktions grejer... Och detta är även mitt första inlägg... Så ha gärna tålamod och gärna inga idiot kommentarer
    Mvh Nachos ps.Tack i förhand för alla hjälpande svar!

  2. #2
    Kan du inte fråga vad han satte för root lösenord då?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Det bästa är väl som Johan säger.

    Svaret på dina frågor:
    "Kommer jag att radera bort alla inställningar som han fixade till våran Dreambox DM 7020-S när jag flashar om den, även kortdelande grejen?"
    "vad kan root pass vara? om han inte har rört den?"
    1) Ja om du inte har någon backup, vilket du förmodligen inte har då du inte kan komma åt boxen via dcc,ftp,ssh eller nåt. Configs å sånt försvinner oxå.
    2) "dreambox" är standardlösenordet.

  4. #4
    Tack allihop för svaren ja fick... Nu är det bara vässa yxan och dra ut på jakt. Jäveln ska få sig en fet ut skällning!!!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Nachos Visa inlägg
    Tack allihop för svaren ja fick... Nu är det bara vässa yxan och dra ut på jakt. Jäveln ska få sig en fet ut skällning!!!

    Varför ska han det . Om han är din pappas kompis finns väl det inga problem med att ringa honom om lösenordet. Standard är ju root och dreambox. Har du provat dem?

Liknande ämnen

  1. Dreambox-amatör undrar..
    Av Fitur i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 20:25
  2. dreambox 7020?
    Av einar i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 09:13
  3. Dreambox DM 7020-S.
    Av gollen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 08:32
  4. dreambox 7020
    Av thomas3 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 17:16
  5. Dreambox DM 7020-S är nära
    Av reecord i forum Övriga mottagare
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 18:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss