Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dreambox DM 7020-S Root problem *AMATÖR*

  1. #1

    Dreambox DM 7020-S Root problem *AMATÖR*

    Jo det är så att min pappas kompis har fixat våran Dreambox DM 7020-S så att vi kan kolla på "fria kanaler" genom "kortdelande" När han höll på med detta så fixade han även ett Root password... Vilket jag tyvärr inte kan eller visste att han satt ditt.... Vilket leder till att jag inte kan fixa DreamStream E1 till min dator via user och pass inställningarna.... Nu till frågan:

    "Kommer jag att radera bort alla inställningar som han fixade till våran Dreambox DM 7020-S när jag flashar om den, även kortdelande grejen?"
    "vad kan root pass vara? om han inte har rört den?"

    Som sagt jag är ny här och amatör när det gäller det här med dreambox extra funktions grejer... Och detta är även mitt första inlägg... Så ha gärna tålamod och gärna inga idiot kommentarer
    Mvh Nachos ps.Tack i förhand för alla hjälpande svar!

  2. #2
    Kan du inte fråga vad han satte för root lösenord då?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Det bästa är väl som Johan säger.

    Svaret på dina frågor:
    "Kommer jag att radera bort alla inställningar som han fixade till våran Dreambox DM 7020-S när jag flashar om den, även kortdelande grejen?"
    "vad kan root pass vara? om han inte har rört den?"
    1) Ja om du inte har någon backup, vilket du förmodligen inte har då du inte kan komma åt boxen via dcc,ftp,ssh eller nåt. Configs å sånt försvinner oxå.
    2) "dreambox" är standardlösenordet.

  4. #4
    Tack allihop för svaren ja fick... Nu är det bara vässa yxan och dra ut på jakt. Jäveln ska få sig en fet ut skällning!!!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Nachos Visa inlägg