-
Färsking
Problem med ppv
Jag kan, hur jag än gör, inte lyckas få rätt på ppv-kanalerna. Problemet är att jag inte riktigt vet vad det är för kort jag har.. det är iaf ett guldfärgat kort.. om det är au eller inte har jag ingen aning om.. jag har testat slå in koderna med och utan prefix... har gjort på följande sätt..
1: gått in menu->information->information om abonnemang->byte av hemlig kortkod..
2: skrivit in prefixet (har även testat utan det) i de två fälten.. tryckt på ok följt av R när valideringen av koden kommer upp..
3: skrivit in den första "4a gruppen" koder i de båda fälten.. samt tryckt ok.. och sen R då valideringen kommer upp.
4: som ovan för resten av koderna...
5: efter den sista inslagna koden så har jag testat med att trycka både R (och Q efter) samt Q direkt.
och ja jag står på en ppv kanal.. och har koder som ska fungera..
brukar stå på 304.. får dock bara upp den röda texten.. :evil:
är det möjligt att de inte går att remota uppdatera med mitt kort? finns det något sätt att ta reda på ifall detta är möjligt? kan jag ta reda på om det är ett au kort eller inte? Gör jag nåt fel i ovanstående beskrivning?
Tack för eventuell hjälp :smile:
-
Seniormedlem
Känner du nån
som har en brännare? Fråga denne isåfall. Jag tycker att det ser riktigt ut när du knappar in. Förmodligen är det inte ett au/remote.
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler